20/09/2018

Άννα Αθανασιάδη: Η πιο σημαντική χορογράφος της γενιάς της χορογραφεί και αποκαλύπτεται

Άννα Αθανασιάδη

Η Άννα Αθανασιάδη αποτελεί παράδειγμα καλλιτέχνη που όταν έχει ταλέντο, έχει δουλέψει σκληρά με τη συμπαράσταση των γονιών της κι έχει τον παράγοντα τύχη με το μέρος της, μπορεί να πετύχει αυτό που ονειρεύεται. Με καταγωγή από καλλιτεχνική οικογένεια, καθώς αδελφή της γιαγιάς της ήταν η περίφημη χορεύτρια Λίντα Άλμα, παντρεμένη με τον ηθοποιό Μάνο Κατράκη και γιαγιά της η Ηώ Θεοφίλου, μια από τις πρώτες τραγουδίστριες – ηθοποιούς του Αττίκ στην Μάντρα, η οποία με το ψευδώνυμο Κίττυ Άλμα, έπαιξε στο θέατρο μέχρι που παντρεύτηκε τον παππού της κι έκανε οικογένεια. Η Άννα από πολύ μικρή ηλικία ξεκίνησε ρυθμική γυμναστική με την παρότρυνση των γονιών της, σπούδασε χορό στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Ραλλού Μάνου, και πέρασε τις εξετάσεις στο Υπουργείο Πολιτισμού παίρνοντας το πτυχίο της. Από το 2004, μια «σημαδιακή χρονιά για τη χώρα μας», όπως μου είπε. Εργάζεται επαγγελματικά, ως χορεύτρια, σε μουσικές σκηνές και στο θέατρο κι εξελίχθηκε στη σημαντικότερη χορογράφο της γενιάς της. «Mama Mia», «Annie», «Οικογένεια Adams», «Μελωδία της ευτυχίας», «Ας ερχόσουν για λίγο», «Charlie Chaplin», είναι μερικές από τις θεατρικές παραστάσεις τις οποίες χορογράφησε επιτυχημένα. Συναντηθήκαμε, λίγο πριν το Πάσχα, στο ιστορικό Θέατρο Ακροπόλ, κατά τη διάρκεια της παράστασης «Jesus Christ Superstar», απολαμβάνοντας τη μουσική από την αίθουσα πίνοντας τον καφέ μας στο φιλόξενο φουαγιέ.

Άννα πόσο σε επηρέασε η θεία σου η Λίντα Άλμα στο να ασχοληθείς με το χορό;

Ήταν το πρότυπό μου. Είχε μια καριέρα μοναδική! Δεν πρόλαβα να τη δω να χορεύει, την έζησα στο σπίτι ως θεία, με τις συμβουλές της και τις εμπειρίες της. Όσο περισσότερο ψάχνεις να βρεις αυτό που θαυμάζεις, ανακαλύπτεις άλλες πτυχές του χαρακτήρα, της καριέρας και της προσωπικότητας αυτού του ανθρώπου. Αυτό που ζηλεύω στη θεία μου είναι τα ταξίδια που έκανε λόγω του ταλέντου της. Δεχόταν προτάσεις από πολλές πόλεις του εξωτερικού για να χορέψει με τον παρτενέρ της τον Γιάννη Φλερύ, με τον οποίο χόρεψαν σε όλες τις μεγάλες θεατρικές επιτυχίες της εποχής τους. Φαντάσου ότι ήρθε η Εντίθ Πιαφ στην Ελλάδα, την είδε και ζήτησε να πάνε τουρνέ στο εξωτερικό. Μοιράστηκαν, μάλιστα, το ίδιο καμαρίνι. Καταστάσεις που, σήμερα, δεν είναι απίθανο να συμβούν, αλλά είναι κι αρκετά δύσκολο.

Δυσκολεύτηκες στα πρώτα σου επαγγελματικά βήματα;

Δυσκολεύτηκα, πήγαινα συνεχώς σε ακροάσεις, στην αρχή με στήριξαν πολύ οι γονείς μου οικονομικά, πέρασα όλα αυτά που περνάει κάθε νέος. Από μια δασκάλα άκουσα ότι δεν είμαι φτιαγμένη για να γίνω χορεύτρια και να ασχοληθώ με κάτι άλλο, γατί τρώω τη θέση κάποιου ανθρώπου με περισσότερο ταλέντο από εμένα. Δε γνωρίζω αν το είπε έξυπνα για να με πεισμώσει ή αν ήταν από κακεντρέχεια. Το αποτέλεσμα ήταν να με πεισμώσει. Δεν ξέρω αν ίσχυε, αλλά το έκανα να μην ισχύει. Απέδειξα τόσο στους γύρω μου, όσο και στους δασκάλους μου και συμμαθητές μου πως η καριέρα μου πήγε καλά, τελικά. Γενικώς, ήμουν από τους ανθρώπους, τους οποίους, πάντα, θα έπαιρναν στην ακρόαση. Εμφανιζόμουν στην ακρόαση κι οι υπόλοιποι μου έλεγαν γιατί ήρθες πάλι. (γελάει)

Βρισκόμαστε σε ένα ήρεμο, πια, περιβάλλον μετά τις αντιδράσεις, τις οποίες δημιούργησε μια μικρή ομάδα ανθρώπων τον πρώτο καιρό των παραστάσεων. Τι συναισθήματα σου άφησε όλη αυτή η ιστορία;

Ήμουν πολύ θυμωμένη με τα γεγονότα. Θέλησαν να καταστρέψουν την παράστασή μας, το κτίριο του θεάτρου, άρα και την περιουσία των ιδιοκτητών. Προσπάθησαν να επιβάλουν την άποψη τους, με λεκτικές επιθέσεις, στους θεατές και στους εργαζομένους. Σέβομαι το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να έχει την άποψή του και να κατακρίνει, αλλά αφού πρώτα δει την παράσταση. Κανείς τους δεν την είδε. Ευτυχώς, στην πορεία υποθέτω κατάλαβαν το λάθος τους, ότι, δηλαδή, η παράστασή μας δεν ήταν βλάσφημη, όπως τη θεωρούσαν κι αποχώρησαν. Έτσι, μπορέσαμε ήρεμα και με επιτυχία να συνεχίσουμε τις παραστάσεις.

Πως ξεκίνησε η συνεργασία σου με τη Θέμιδα Μαρσέλλου;

Η Θέμιδα είναι μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή μου. Ήρθε σε μια στιγμή που νόμιζα πως θα μείνω εκτός χώρου. Είχε υπάρξει μια παρεξήγηση με κάποιον άνθρωπο του χώρου κι είχα βρεθεί μπλεγμένη, ότι κάτι είχα πει χωρίς, όμως, να ισχύει. Τελείως τυχαία, έμαθα πως γινόταν μια κλειστή ακρόαση. Πήγα, έβαλα τα δυνατά μου, νομίζω το εξέπεμπα πόσο ήθελα να με πάρουν, και τα κατάφερα κι έτσι χόρεψα στο Fame. Προτού ολοκληρωθούν οι παραστάσεις μού έγινε η πρόταση να χορογραφήσω το Αnnie. Και η μια παράσταση ακολούθησε την άλλη.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνεντευξη της Άννας  Αθανασιάδη στο Τέχνες-Plus

 

(Συνολικές Επισκέψεις 35, 1 επισκέψεις σήμερα)
Ετοιμασίες για έναν ακόμη ανθρωπιστικό πόλεμο και τα "γενέθλια" του Φύσσα - Επιθεώρηση Επικαιρότητας #48
AIR WAVES feat. KEVIN MORBY - WARRIOR, το τραγούδι της Πέμπτης (Video)

Περισσότερα


mm
About Texnes Plus 140 Articles
Το Texnes-plus προέκυψε από τη μεγάλη μας αγάπη, που αγγίζει τα όρια της μανίας, για το θέατρο. Είναι ένας ιστότοπος στον οποίο θα γίνει προσπάθεια να ιδωθούν όλες οι texnes μέσα από την οπτική του θεάτρου. Στόχος η πολύπλευρη και σφαιρική ενημέρωση του κοινού για όλα τα θεατρικά δρώμενα στην Αθήνα και όχι μόνο…

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*