Γιατί η Μαρίνα Σάττι

Γιατί η Μαρίνα Σάττι ήταν αυτό που θέλαμε για την Eurovision;

Favorite

Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε η ανακοίνωση της απευθείας ανάθεσης της Μαρίνας Σάττι ως εκπρόσωπος μας για τον 68ο Διαγωνισμό της Eurovision στο Malmo της Σουηδίας. Η συγκεκριμένη ανάθεση συμπίπτει και με την επέτειο των 50 χρόνων από την πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας στον διαγωνισμό (1974), τη χρονιά δηλαδή που συμμετείχε η Μαρινέλλα με το «Κρασί, θάλασσα και τ’ αγόρι μου».

Μπορεί η είδηση της ανάθεσης να έγινε ξαφνικά και να είμαστε μόλις η τρίτη (από τις μέχρι τώρα 36 χώρες) που ανακοίνωσαν τον καλλιτέχνη τους για το 2024 -οι έτερες είναι το Βέλγιο και η Κύπρος- αλλά κάθε άλλο παρά ξάφνιασε τους φανς του διαγωνισμού, που βλέπουν στον πρόσωπο της Σάττι την ιδανική εκπρόσωπο για την Eurovision. Όπως δήλωσε μάλιστα η ίδια, είναι η 3η φορά που της γίνεται πρόταση από την ΕΡΤ να μας εκπροσωπήσει.

Η αλήθεια είναι ότι πολλοί είμαστε αυτοί που θέλαμε να δούμε τη Μαρίνα Σάττι να μας εκπροσωπήσει, καθώς με αργά, αλλά σταθερά βήματα έχει αποδείξει πως διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την κάνουν κάτι παραπάνω από αρεστή και ικανή για έναν τέτοιο μουσικό διαγωνισμό.

Από τη διασκευή της «Κούπες» και τη viral Μάντισσα (το βίντεο κλιπ του κομματιού είχε συγκεντρώσει 5 εκατομμύρια προβολές μέσα στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας), ξέραμε ότι η Σάττι είναι μια πολλά υποσχόμενη νέα φωνή στο ελληνικό τραγούδι. Σταδιακά η σύνθεση του μουσικού της συνόλου Fones και στη συνέχεια οι Chores, οι ζωντανές εμφανίσεις, οι ευφάνταστες διασκευές, οι συμμετοχές σε μουσικοθεατρικές παραστάσεις, οι σπουδές -με υποτροφία!- στο Berklee αλλά και τα πρωτότυπα τραγούδια με τα αντίστοιχα μουσικά βίντεο έδειξαν πως έχουμε να κάνουμε με μια ολοκληρωμένη μουσικό που υπογράφει μάλιστα η ίδια την παραγωγή των κομματιών της.

Πέρσι κυκλοφόρησε επιτέλους ο ντεμπούτο δίσκος της Yenna που περιελάμβανε τα τραγούδια «Πόνος Κρυφός», «Πάλι», «Σπίρτο και Βενζίνη», «Γιατί πουλί μου» και «Μοιρολόι». Οι συναυλίες της πλέον γίνονται sold out, ενώ όπου κι αν εμφανιστεί ξεχωρίζει με την εκρηκτική της παρουσία και τα άρτια εκτελεσμένα φωνητικά τόσο από την ίδια όσο και από το μουσικό της σύνολο.

Από την Τρίτη που ανακοινώθηκε πως η Σάττι θα μας εκπροσωπήσει στην Eurovision, δεκάδες καλλιτέχνες έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους, ενώ πολλοί θαυμαστές του διαγωνισμού μιλούν ήδη για ένα καλό αποτέλεσμα στην τελική κατάταξη. Αυτό το διάστημα είναι ανοιχτή μια πλατφόρμα της ΕΡΤ όπου μπορούν να στείλουν την πρότασή τους για τραγούδι ώστε να επιλεχθεί το καταλληλότερο για την πολυαναμενόμενη 44η μας συμμετοχή στον διαγωνισμό.

Θεωρώ πως η Σάττι είναι η ιδανικότερη εκπρόσωπος αυτή τη συμβολική χρονιά και θα τολμήσω να προβλέψω πως θα δούμε το καλύτερο μας αποτέλεσμα από το 2013, όταν οι Koza Mostra και ο αείμνηστος Αγάθωνας κατέκτησαν την 6η θέση (μάλιστα 3η στο Televoting). Γιατί το πιστεύω αυτό;

Όλοι ξέρουμε πως στο κοινό της Eurovision άρεσαν οι συμμετοχές μας το ελληνικό στοιχείο, δεκάδα είδαμε πέραν από την Παπαρίζου και τους Antique και με τις εμφανίσεις της Καλομοίρας, του Λούκα Γιώρκα, του Γιώργου Αλκαίου και στο προαναφερθέν Alcohol is Free. Την τελευταία πενταετία μάλιστα έχουμε δει πως συμμετοχές στην εθνική γλώσσα, είτε από συγκροτήματα είτε από σόλο καλλιτέχνες που έχουν κάτι φρέσκο να προτείνουν μπορούν να διακριθούν στις πρώτες θέσεις. Από τη νίκη της Πορτογαλίας το 2017 κι έπειτα, έχει αποδειχθεί πολλαπλές φορές πως η μη χρήση της αγγλικής γλώσσας δεν είναι αποτρεπτική για ένα καλό αποτέλεσμα ή ακόμη και νίκη στην Eurovision.

Το 2021 μάλιστα είχαμε 4 από τις 5 χώρες του τοπ 5 στη μητρική γλώσσα με την εμβληματική νίκη των Maneskin, την χαρισματική φωνή της Pravi (Γαλλία), την Ελβετία και την Ουκρανία να κατακτούν τη μεγαλύτερη μερίδα κοινού και επιτροπών.

Επίσης, το γεγονός ότι τον νικητή της Eurovision τον συναποφασίζουν οι επιτροπές -που συνήθως αναγνωρίζουν τις καλές φωνές, την άρτια μουσική σύνθεση αλλά και τις τάσεις του ραδιοφώνου- και το κοινό -όπου νιώθω πως θα μαγευτεί από το σκηνικό χάρισμα της Σάττι-, θεωρώ ότι αυτή τη φορά θα λειτουργήσει υπέρ μας. Να θυμίσουμε στο κοινό ότι το 2021 και το 2022 επιστρέψαμε στο τοπ 10, με καλλιτέχνες μάλιστα που δε γνωρίζαμε προηγουμένως και δεν τους είχαμε πιστέψει τόσο.

Η πολυσχιδής μουσική προσωπικότητα της Σάττι που αξιοποιεί τη μουσική μας παράδοση, τις ρίζες της από την Κρήτη αλλά και το Σουδάν, τις γνώσεις στην παραγωγή ήχου αλλά και η ικανότητά της να σερβίρει σκηνικά και οπτικά τη μουσική της με έναν εντελώς προσωπικό, σύγχρονο και εικαστικά ενδιαφέροντα τρόπο, δικαιολογημένα έχουν ανεβάσει τις προσδοκίες Ελλήνων και ξένων θαυμαστών του διαγωνισμού.

Αυτή την στιγμή όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Μαρίνα Σάττι αλλά και στην ΕΡΤ, για να δούμε ποιο θα είναι αυτό το τραγούδι που θα δημιουργηθεί και θα μας εκπροσωπήσει τον Μάιο. Τι δρόμο άραγε θα επιλέξουν; Ελληνική ή αγγλική γλώσσα; Πως θα μεταφερθεί το παραδοσιακό μουσικό σύνολο που βλέπουμε στις συναυλίες της; Ποιοι δημιουργοί και καλλιτέχνες θα πλαισιώνουν την ομάδα της; Ποια μουσικά όργανα θα ακούσουμε στη μουσική του κομματιού;

Μακάρι να δούμε την Μαρίνα όσο πιο ψηλά μπορεί και να μεταφράσει στα τρία λεπτά της σκηνής, το υπέροχο μουσικό της περιβάλλον, αναδεικνύοντας τα ελληνικά χρώματα στον αγαπημένο διαγωνισμό. Για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως θα έχουμε μια δυνατή και αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση.
Από εμάς: Marina Satti for Greece, Douze Points!

Αναστάσης Πινακουλάκης

Σχόλια

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Διαβάστε ακόμα

Scroll to Top