22/09/2023

Μητέρα Αφρική. Ο Αδαμάντιος Καφετζής φωτογραφίζει το “δεύτερο” σπίτι του

Του Γιάννη Παναγόπουλου – Εικόνες και λεζάντες φωτογραφιών: Αδαμάντιος Καφετζής


Από τις ημέρες που ταξίδευε στη Σενεγάλη συχνά ο Αδαμάντιος Καφετζής – ο άνθρωπος πίσω και μπροστά ενός από τα πιο αξιόλογα δισκογραφικά λέιμπελ Teranga Beat – “έσωσε” αφρικανικά μουσικά διαμάντια που τα κυκλοφόρησε ως άλμπουμ και απαθανάτισε στιγμές από τη φαινομενικά μακρινή καθημερινότητα των κατοίκων του Ντακάρ. Οι εικόνες του παρουσιάζουν την κουλτούρα ενός κόσμου που ζει για να αποθεώνει το χρώμα, τη συλλογική μοναξιά, τα σκεύη πολιτισμού που του δίνουν διαστάσεις, περιεχόμενο, σαγήνη.

Ο Αδαμάντιος Καφετζής έχει σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Τα δρομολόγιά του Αθήνα – Ντακάρ ξεκίνησαν το 2003. Μας λέει: «Είχα κατασταλάξει πως οι μουσικές από τη Σενεγάλη και το Μάλι ήταν οι αγαπημένες μου. Δεν θα έλεγα τόσο το afro – beat του Fela Kuti και της Νιγηρίας. Ήταν αρχές του 2000 όταν σκέφτηκα πως για να ζήσω τη μουσική που μου αρέσει έπρεπε να πάω στην Αφρική. Παράλληλα σπούδαζα στην Καλών Τεχνών. Κάποια στιγμή συναντήθηκα με έναν παλιό συμμαθητή μου. Μου είπε να πάμε στη Σενεγάλη. Είχε συγγενείς που δούλευαν εκεί. Φύγαμε τον Απρίλη του 2003.» Από τότε ως σήμερα η ματιά του Αδαμάντιου εξοικειώθηκε με τον τρόπο ζωής των ανθρώπων του Ντακάρ. Οι φωτογραφίες του ξεχωρίζουν για έναν κυρίως λόγο. Μέσα τους ζει η μοναξιά, η αγωνία και η ένταση ανθρώπων που συνδέουν την καθημερινότητά τους με τη φύση πολλαπλώς.


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*