29/03/2024

Reality και άγιος ο θεός – Αναμνήσεις από τα 80’s

Reality και άγιος ο θεός

Reality και άγιος ο θεός.

Η μουσική βιομηχανία σήμερα στηρίζεται ουσιαστικά με το ένα πόδι στην μουσική και με το άλλο στην καθαρά τεχνοκρατική άποψη περί διοίκησης επιχειρήσεων. 
Μπορεί κάποιος να πουλάει απορρυπαντικά και απ’ τη μια στιγμή στην άλλη να δηλώσει ειδικός και ειδήμων περί παραγωγών και πειρατείας του ήχου εν Ελλάδι.
Άλλος μπορεί να έχει ασχοληθεί με οτιδήποτε άσχετο στη ζωή του αλλά συνεπεία μιας καλής μεταγραφής ή λόγω καλών προσωπικών σχέσεων μπορεί να εξελιχτεί σε star της μουσικής βιομηχανίας με άποψη περί παντός επιστητού.
Θα μου πείτε όλοι αυτοί βρίσκουν και τα κάνουν γιατί υπό άλλες συνθήκες και σε άλλη χώρα δεν θα έβρισκαν ούτε βοηθητική θέση στο κύκλωμα του δίσκου αλλά αυτό είναι κάτι που σηκώνει μεγάλη κουβέντα και προτιμώ να μην ανοίξω σήμερα τέτοια συζήτηση εδώ…
Έτσι λοιπόν μην παραξενεύεστε, ειδικά οι ρομαντικοί αλλά και οι ελαφρώς παλαιότεροι, που είχατε συνηθίσει αλλιώς εκεί στα 80’ς και στο ξεκίνημα των 90’ς, όταν βλέπετε τα όποια συναισθήματα αλλά και την καλώς εννοούμενη τρέλα του ερασιτεχνισμού που περνούν σταδιακά στο περιθώριο δίνοντας ουσιαστικά τη θέση τους σε πιο πρακτικές δομές που στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο σε θετικούς ισολογισμούς. 
Ο σύγχρονος χρυσός κανόνας της βιομηχανίας παραγωγής λέει ότι προτεραιότητα έχει η συνεχής προσπάθεια ανεύρεσης νέων ηρώων που θα μπορέσουν να αναβαθμίσουν το ενδιαφέρον αλλά και θα ανανεώσουν το υπάρχον σκηνικό.
Αυτό είναι το νέο κατεστημένο.
Συνεπώς είναι φυσικό κάπου εκεί να εμπλέκεται και το μεγάλο παιχνίδι που έχει σχέση με την τηλεθέαση. 
Ένα κυνήγι που έχει στόχο μόνο μεγάλα νούμερα οδηγεί αρκετά από τα τηλεοπτικά κανάλια να φιλοξενούν τα τελευταία χρόνια παιχνίδια reality και εκπομπές ύφους talent show και τηλεοπτικών ακαδημιών που έχουν σαν στόχο την ανάδειξη νέων ονομάτων. 
Στην Ελληνική τηλεόραση έχουν φιλοξενηθεί μέχρι στιγμής ποικίλες ανάλογες εκπομπές. Από το αλήστου μνήμης Να η ευκαιρία μέχρι τα πρόσφατα Fame Story, Dream Show,Pop Idol, Χ factor, Voice… 
Στέκομαι στο Να η ευκαιρία που ήταν το πρώτο σόου ταλέντων και έμεινε κλασσικό. Ξεκίνησε το 1977 και κράτησε μέχρι το 1983. 
Την επιτροπή αποτελούσαν ο Γιώργος Κατσαρός η Σάσα Ντάριο η Ροζίτα Σώκου ο Γρηγόρης Γρηγορίου και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ενώ την παρουσίαση έκανε η Ρένα Καπιτσαλά.
Reality και άγιος ο θεός
Από τότε μέχρι σήμερα έχει τρέξει πολύ νερό στο αυλάκι.
Δεδομένο είναι το γεγονός οτι οι περισσότεροι απο τους συμμετέχοντες επιθυμούσαν και επιθυμούν να γνωρίσουν απήχηση πρώτα σε τηλεοπτικό κυρίως κοινό και εν συνεχεία να περάσουν, ει δυνατόν με επιτυχία, τις όποιες εξετάσεις τους μπροστά στο πλατύ αγοραστικό κοινό. 
Τα πρόσωπα που έχουν «βγει» από ανάλογες τηλεοπτικές μεταδόσεις αφού υποστούν κατάλληλη επεξεργασία εξελίσσονται σε απαραίτητα συστατικά στοιχεία της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας.
Βέβαια μέσα από αμέτρητες δηλώσεις συμμετοχής σε reality και talent show το ερώτημα που μένει είναι μήπως τελικά όλοι οι Έλληνες θέλουν να γίνουν τραγουδιστές.
Θυμάμαι κάποια στιγμή στην τηλεοπτική εκπομπή μου Starclub, το καλοκαίρι του 2004, ζήτησα από κορυφαίο όνομα του τραγουδιού να μου περιγράψει την εικόνα που έχει σχηματίσει για το fame story που τότε ήταν μόδα και μου απάντησε: «Το τραγούδι ότι και να γίνει στα διάφορα reality και στα διάφορα fame story θα μείνει. Με όλα αυτά απλά βλέπεις πως ένας υποψήφιος καλλιτέχνης γίνεται αναλώσιμο προϊόν. Η ταχύτητα με την οποία ανεβαίνεις και κατεβαίνεις σε απομυθοποιεί. Το όλο σκηνικό δεν έχει καμία σχέση με την προσπάθεια που κάνεις όταν ξεκινάς και κοπιάζεις για να στήσεις μια καριέρα».
Η ουσία είναι πως με τα λεγόμενα reality η δισκογραφική πιάτσα ανακαλύπτει νέους ήρωες σχεδόν απ’ το πουθενά. 
Τα ονόματα άλλωστε που δίνουν το παρών σε ανάλογα παιχνίδια και σόου είναι συμφέροντα από κάθε άποψη. 
Ανανεώνουν το τοπίο, ανακατεύουν τα ενίοτε λιμνάζοντα ύδατα της δισκογραφίας, ρίχνουν τις τιμές, διαφοροποιούν το ενδιαφέρον του κοινού, δίνουν πρόσθετα κέρδη σε εταιρείες που επενδύουν πάνω τους. 
Αν ρίξουμε όμως μια προσεκτική ματιά θα δούμε ότι συνολικά από τους αμέτρητους μαχητές των reality από τα 70’ς και τα 80’ς μέχρι σήμερα μόνο ορισμένοι έμειναν στο κυνήγι της δημοσιότητας κάνοντας καριέρα ενώ η πλειοψηφία εξαφανίστηκε. Το σίγουρο είναι πως αρκετά από όλα εκείνα τα ονόματα των παικτών το μόνο που κατάφεραν ήταν να μεταμορφωθούν για λίγο σε γλάστρες στα σκυλάδικα…
Κάποιοι άλλοι διάττοντες αστέρες μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας της σόου μπιζ καθώς «εξαφανίστηκαν» μετά από τα παιχνίδια όπου συμμετείχαν. 
Μερικοί εξ αυτών ίσως και να τραγουδούν μόνοι στο μπάνιο τους και να ρωτάνε τον καθρέφτη τους τι έφταιξε και δεν συγκίνησαν το πανελλήνιο…
Σίγουρο είναι πως όλοι μπήκαν και πως όλοι εξακολουθούν να συμμετέχουν σε τέτοια παιχνίδια πλημμυρισμένοι από όνειρα. 
Άλλοι μπορεί να κυνηγούν ένα χρηματικό έπαθλο και άλλοι την εύκολη δημοσιότητα.

Το ζητούμενο βέβαια σε κάθε περίπτωση είναι τι μένει ως τελικό αποτέλεσμα αλλά αυτό είναι μια αρκετά μεγάλη και πονεμένη ιστορία.

Όπως όμως αποδεικνύεται στην πράξη οι παίχτες των reality κερδίζουν σίγουρα περισσότερα από το γνωστό τηλεοπτικό τέταρτο δημοσιότητας που θεωρητικά αντιστοιχεί σε κάθε κάτοικο αυτού του πλανήτη…

Βασίλης Λούκας
 

mm
About Βασίλης Λούκας 137 Articles
Πτυχίο Νομικής, Αγγλικά, Γαλλικά, συντάκτης – αρχισυντάκτης (ΕΝΑ, Τηλέραμα, Exclusive, Επίκαιρα κ.α.), διευθυντής προγράμματος – υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου – παραγωγός – παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών (Sky, Flash, ΕΡΑ,Seven X), d.j, celebrities p.r, ανταποκριτής περιοδικών (Music & Media, Billboard), παρουσίαση – παραγωγή – σκηνοθετική επιμέλεια τηλεοπτικών εκπομπών (Starclub, ΕΡΤ, Αντ1, Κανάλι 5, Seven), συγγραφέας (Eightila, H Χρυσή Πλατίνα)
Contact: Website

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*