UK Calling – Μια συνάντηση με τον Banksy

Favorite

Είχα γράψει πριν από λίγο καιρό για τον σχολείο του γιού μου και ποιες είναι οι διαφορές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Αγγλία.

Γενικά δεν μου αρέσει να επανέρχομαι αλλά τώρα δεν μπορούσα να το αποφύγω.

Θα αφήσω τις πολλές αναλύσεις γιατί τις έχω κάνει ήδη εδώ .  Θα μείνω σε μια προγραμματισμένη συνάντηση που είχαμε με τις δασκάλες του γιού μου (2 είναι) και την υπεύθυνη για την 2α δημοτικού.

Μας κάλεσαν λοιπόν στο σχολείο για να μας μιλήσουν για τις «παναγγλικές» εξετάσεις που θα δώσουν τα παιδιά στο τέλος τους έτους.

ΝΑΙ ΦΙΛΕ. Θα δώσουν εξετάσεις στο τέλος της 2ας δημοτικού.

Αγχώθηκα εγώ και αγχώθηκε πολύ περισσότερο η γυναίκα μου (λογικό και αναμενόμενο). Τι επίπτωση θα έχει αυτό στην γενική βαθμολογία τους παιδιού και πόσο αγχωτικό θα είναι άραγε?

Μα πώς γίνεται ένα σχολείο που είναι τόσο χαλαρό και δεν πιέζει τα παιδιά να κάνει εξετάσεις στην 2α δημοτικού;

Τα πρώτα λόγια που μας είπαν ήταν «Δεν χρησιμοποιούμε τον όρο test ΠΟΤΕ μπροστά στο παιδί».

Τα παιδιά, μας είπαν, είναι άψογα προετοιμασμένα. Το test γίνεται επειδή πρέπει να δούνε το επίπεδο των παιδιών (σε αυτό το σημείο μας εξήγησαν ότι έχουν σοβαρές διαφωνίες με τον τρόπο που η κυβέρνηση επέλεξε να εξετάσει τα παιδιά) και δεν έχει καμία επίπτωση στην αποτύπωση της συνολικής τους προόδου. Ένα παιδί μπορεί να έχει μια άσχημη ημέρα, μπορεί να αποτύχει σε ένα test, δεν θα κριθεί από αυτό. Θα κριθεί από την συνολική του παρουσία.

Μετά οι δασκάλες μας εξήγησαν πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά στο σπίτι. Παιχνίδια και ωραίες απλές τεχνικές όπως το να πηγαίνεις με το παιδί στο super market και να το ρωτάς πόσα ρέστα θα πάρεις κ.α.. Τα υπόλοιπα είναι δουλειά του σχολείου.

Κάπου εδώ να τονίσω ότι από μαρτυρίες φίλου γνωρίζω πως δεν είναι όλα τα σχολεία έτσι. Επειδή από την απόδοση των παιδιών κρίνεται το σχολείο, άλλοι υπεύθυνοι έχουν την ακριβώς αντίθετη αντιμετώπιση. Αγχώνουν γονείς και παιδιά με σκοπό να πάρουν καλό βαθμό.

Τα άσχημα της αξιολόγησης.

Βγαίνοντας από την αίθουσα κατάλαβα γιατί είμαι τυχερός που το παιδί μου πηγαίνει σε αυτό το σχολείο.

Σε έναν χώρο που χρησιμοποιείται ως αίθουσα υποδοχής υπάρχει ένας πίνακας στον οποίο το σχολείο «εκθέτει» εργασίες των παιδιών. Εκεί έπεσε το μάτι μου. Κάθε φορά έχει κάτι διαφορετικό. Έχω δει εκεί την «μελέτη» και τα έργα (χωρίς εισαγωγικά) των παιδιών πάνω στον Andy Warhol. Είχα εντυπωσιαστεί τότε και τώρα πήγα καρφί πάνω στον πίνακα. Άραγε τι να είχε αυτή την φορά ; 
Αυτή τη φορά καλέ μου φίλε τα παιδιά έμαθαν για τον Banksy. Και έμαθα κι εγώ να λέμε την αλήθεια. Κάποιος έκανε έρευνα και έμαθε στα παιδιά για αυτόν τον καλλιτέχνη. Τον τόσο ανατρεπτικό και ιδιαίτερο καλλιτέχνη. 

Τους το έμαθε στην ΤΕΤΆΡΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΎ και κρέμασε τα έργα του στον πίνακα να τον δει και ο δικός μου γιός που είναι 2 χρόνια μικρότερος. 
Και έβαλε τα παιδιά να παίξουν με τα έργα του. Να δημιουργήσουν πατώντας πάνω στα graffiti του. Δεν ήταν ξερή μάθηση, όχι. Ήταν παιχνίδι, ήταν δημιουργία. Έγινε μια σοβαρή δουλειά εκεί με παιδαγωγικό τρόπο. 

Έφυγα χαρούμενος. Κάθε φορά που βλέπω σχολεία και δασκάλους με όραμα αγαλλιάζω. Είτε είναι στην Ελλάδα είτε στην Αγγλία είτε στην Ζιμπάμπουε.

Μόλις κλείσω το κείμενο θα κάτσω να διαβάσω για τον Banksy κι άλλα.

 

Γιατί στο κάτω κάτω παιδί είμαι κι εγώ και δεν τα έμαθα αυτά όταν ήμουν μικρός…

 

Υ.Γ. Στο σχολείο του φίλου που πιέζουν τα παιδιά δεν έχουν κάνει κάτι αντίστοιχο μου είπε. Τυχαίο;

Σχόλια

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Διαβάστε ακόμα

Scroll to Top