28/10/2021

Είδα το Πείραμα στο υπόγειο του Μεγάρου Μουσικής

Είδα το Πείραμα

Το «Πείραμα» είναι μια οπτική εμπειρία υψηλής ποιότητας  με καλές θεατρικές προθέσεις!

Στη σκηνή του υπογείου η τεράστια σφαίρα που αναλόγως του φωτισμού άλλοτε γίνεται διάφανη, άλλοτε βρώμικη, άλλοτε ένας σκούρος όγκος  και η Μυρτώ Αλικάκη που κυκλοφορεί στη σκηνή με τα ρόλερ της μέχρι να αρχίσει η παράσταση αμέσως κεντρίζουν τον θεατή.

Το έργο είναι μια παραβολή, ένα πείραμα που σε όλη του τη διάρκεια μας εξηγεί ο επιστήμονας (Μενέλαος Χαζαράκης) . Ο επιστήμονας μιλάει για τη συμπεριφορά του ηλεκτρονίου που οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι  αντιδρά στην παρατήρηση.  Μέσα στη σφαίρα όμως κατοικεί μια οικογένεια. Μια υστερική μάνα (Φαίη Ξυλά), ένας παραδομένος πατέρας ( Πέτρος Λαγούτης), κι ένας γιος (Κωνσταντίνος Ελματζίογλου) που φαίνεται ότι ασφυκτιά. Η οικογένεια έχει και την υπηρέτριά της (Μυρτώ Αλικάκη) – ο καταλύτης; Ναι θα μπορούσε με τους «επιστημονικούς όρους να έχει αυτόν τον ρόλο.Είδα το Πείραμα

Η οικογένεια άλλοτε ξέρει ότι την παρακολουθεί ο επιστήμονας άλλοτε όχι. Και η συμπεριφορά της εξαρτάται από την έξωθεν παρατήρηση.

Η παράσταση (Σκηνοθεσία: Ανδρέας Φλουράκης) είναι, όπως ανέφερα και στην εισαγωγή μια οπτική εμπειρία υψηλού επιπέδου και αισθητικής χάρις στη δουλειά των Χριστόφορου Κώνστα – Χρήστου Μαγγανά _Xsquare DesignLab (Σκηνικό|Video Art) και του Γιώργου Τέλλου που έχει κάνει τον σχεδιασμό των φωτισμών.

Είδα το Πείραμα

Οι δύο άντρες της οικογένειας, Λαγούτης και κυρίως ο Ελματζίοφγλου αποδίδουν πολύ καλά τους ρόλους τους. Το κρεσέντο των συναισθημάτων του γιου μέχρι το φινάλε είναι καλοδουλεμένο και πραγματικά κερδίζει τον θεατή.

Ενώ η ιδέα είναι λαμπρή, το κείμενο (Ζέτη Φίτσιου)  βρίσκω ότι είναι αρκετά προσχηματικό και  και σε μερικά σημεία – ειδικά στον τρόπο συμπεριφοράς της μητέρας – επιτηδευμένο. Ίσως και αναμενόμενο.

Εκείνο που με ξένισε εντελώς σε σημείο να μην μπορώ να παρακολουθήσω όσο έντονα απαιτούσε το έργο τα όσα συνέβαιναν επί σκηνής είναι το γεγονός ότι δεν άκουγα τους ηθοποιούς. Και να εξηγηθώ αμέσως για να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Άκουγα τι λέγανε μόνο μέσα από το (αριστερό) ηχείο. Δεν είχα καθόλου την αίσθηση του χώρου που κινούνται σε σχέση με τις φωνές τους. Φταίει η θέση που καθόμουν;  Δεν το ξέρω. Πάντως ακόμη κι όταν ο επιστήμονας μίλησε έχοντας ανέβει στις θέσεις των θεατών μέχρι να τον εντοπίσω έψαχνα να τον δω.  Δεν ξέρω αν ήταν άποψη να τους ακούμε σαν μέσα από ένα «κασετόφωνο» πάντως θα προτιμούσα να ακούω κανονικά τις φωνές τους (προφανώς ενισχυμένες από την απαραίτητη μικροφωνική).

Στα θετικά της παράστασης είναι και  εξαιρετική  μουσική του Σταύρου Γασπαράτου.

Γιάννης Καφάτος

Info

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών  Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη – Αθήνα – Τηλ. : 210-7282000

Χώρος: Υποσκήνιο Β΄ Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη

Ημερομηνίες/ Ώρα έναρξης: 8,9,10,11,15,16,18,22,23,24,25,29,30 Νοεμβρίου & 1,2,6,7,8,9 Δεκεμβρίου 2018/21:00

Τιμές:

Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, 65+: € 10

Γενική είσοδος: € 15

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ – ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Εκδοτήρια: Βασ.Σοφίας & Κόκκαλη, Αθήνα /      Ομήρου 8, Αθήνα

Tηλ 210 7282333 / www.megaron.gr

http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=4201

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: Τηλ 210 7282367

 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ  (με αλφαβητική σειρά):

Μυρτώ Αλικάκη

Κωνσταντίνος Ελματζίογλου

Πέτρος Λαγούτης

Φαίη Ξυλά

Μενέλαος Χαζαράκης

Συντελεστές

Συγγραφέας: Ζέτη Φίτσιου

Σκηνοθεσία: Ανδρέας Φλουράκης

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Σκηνικό|Video Art: Χριστόφορος Κώνστας – Χρήστος Μαγγανάς _Xsquare DesignLab

Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Τέλλος _Lighting Art

Κοστούμια: Γεωργίνα Γερμανού

Επιμέλεια Κίνησης: Κατερίνα Φωτιάδη

Επιστημονικός Συνεργάτης: Μάνος Δανέζης

Βοηθός Σκηνοθέτη (φιλική συμμετοχή) : Γεωργία Αγγουριδάκη

Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Λαγγούση

Παραγωγή: Κώστας Λαμπρόπουλος _View Master Films

 

 

(Συνολικές Επισκέψεις 547, 1 επισκέψεις σήμερα)

mm
About Γιάννης Καφάτος 1934 Articles
Γιάννης Καφάτος, Μπαμπάς, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, tattoer, T-shirt maker, dj, και ποιος ξέρει τι άλλο (ακόμη). Σπούδασε πολιτικές επιστήμες πήρε όμως πτυχίο από το ΡΟΔΟΝ και άλλα συναυλιακά "ιδρύματα". Ταξιδεύει λιγότερο από όσο θα ήθελε.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*