24/04/2024

Μίνως Θεοχάρης: «Με την Hedwig μου δόθηκε η ευκαιρία να περπατήσω σε δρόμους που δε θα τολμούσα»

Συνέντευξη στον Αναστάση Πινακουλάκη

Μίνως Θεοχάρης: «Με την Hedwig

Δε χρειάζονται πολλές συστάσεις για τον Μίνω Θεοχάρη. Τα πολλαπλά ταλέντα του είναι αναγνωρισμένα ήδη από το ευρύ κοινό.

Ο χαρισματικός ηθοποιός είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, έχει κάνει και σπουδές μιούζικαλ στη σχολή Guildford School of Acting (GSA) και έχει κάνει μια εντυπωσιακή καριέρα που μετράει πλέον δύο δεκαετίες. Πέραν από εμβληματικές παραστάσεις στις οποίες έχει πρωταγωνιστήσει ή/και σκηνοθετήσει, έχει επιτυχημένες τηλεοπτικές εμφανίσεις τόσο ως ηθοποιός όσο και ως παρουσιαστής.

Η φετινή θεατρική σεζόν φέρει έντονα το αισθητικό στίγμα του Μίνω Θεοχάρη, αφού από τον Οκτώβρη παρουσιάζεται με απροσδόκητη επιτυχία το μιούζικαλ Απλή Μετάβαση που σκηνοθετεί (έως 23/4 στο Θέατρο Ακροπόλ και στη συνέχεια θ’ ανέβει στη Θεσσαλονίκη), ενώ υποδύθηκε τον Γελωτοποιό στην πολυσυζητημένη παράσταση Βασιλιάς Ληρ στο Εθνικό.

Από την προηγουμένη εβδομάδα και για 6 ακόμη παραστάσεις παρουσιάζεται στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο η παράσταση Hedwig and the Angry Inch, για δεύτερη σεζόν. Είναι μια από τις πιο σημαντικές και προσωπικές δουλειές του Μίνω, αφού πέραν από τον ομώνυμο ρόλο που υποδύεται απολαυστικότατα, ο ίδιος έχει κάνει την απόδοση του έργου στα ελληνικά, το έχει σκηνοθετήσει και έκανε τον σχεδιασμό των φωτισμών. Με αφορμή τη συγκεκριμένη δουλειά, συναντήσαμε τον Μίνω και μας μίλησε για τον μοναδικό χαρακτήρα της Hedwig, τη διαφορετικότητα και τον δρόμο προς την ισότητα, τη ρευστότητα των φύλων και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα.

Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε στο έργο Hedwig and the Angry inch και ειδικότερα στον χαρακτήρα της Hedwig ώστε να αποφασίσεις να το ανεβάσεις;

Ο θυμός της, η απόγνωση, η ματαιότητα, η ιστορία της. Το ότι είναι ένα πλάσμα παθιασμένο. Το ταξίδι που κάνει. Το χιούμορ της. Η ελευθερία της. Ένιωσα ότι κάτι με ενώνει επιπλέον και με τον ίδιο τον δημιουργό της, τον John Cameron Mitchel. Με συγκινεί η ιστορία πίσω από το έργο. Ότι κατάφερε να «βγάλει γλώσσα» σε ό,τι ο κόσμος αντιλαμβανόταν ως φύλο και να δημιουργήσει μια περσόνα σαν τη Hedwig. Είχε το θάρρος να το κάνει σε ανύποπτο χρόνο και σε πολύ εναλλακτικούς χώρους. Όλο το έργο έχει τη φιλοσοφία μίας αποτυχημένης live βραδιάς μιας ανώνυμης και αρκετά ιδιαίτερης τραγουδοποιού… το βρίσκω ιδιοφυές!

Γνωρίζοντας πως άνθρωποι σαν την Hedwig στη χώρα μας μπορεί να έχουν βιώσει άσχημες συμπεριφορές όπως χλευασμό, μη αποδοχή, βία, τι διέξοδο πιστεύεις ότι δίνει η ιστορία της στους θεατές;

Και μόνο που παίζεται το έργο, που ανεβαίνει, που αγαπιέται και χειροκροτείται από τον κόσμο είναι θεωρώ λυτρωτικό. Mέσα από τη Hedwig ο κόσμος χειροκροτεί με έναν τρόπο όλους όσους της μοιάζουν. Συνδέεται μαζί τους. Θεωρώ ότι αυτό είναι από τα πιο πολύτιμα δώρα που μπορεί να κάνει αυτό το έργο. Μπαίνει μέσα στην ψυχή σου και σου ψιθυρίζει «αγάπησε με»

Ποια στοιχεία της Hedwig εντοπίζεις στην προσωπικότητά σου και ποια σου φαίνονται άγνωστα;

Η ματαίωση που νιώθει και η απόγνωση σίγουρα δε μου είναι τόσο οικεία. Το χιούμορ όμως, ο σαρκασμός της, ο θυμός, ο τρόπος που ερωτεύεται… αυτά με βρίσκουν σε μεγαλύτερη ταύτιση.

Η παράσταση που ανεβάζετε με την Κατερίνα Ντούσκα, έχει έντονο το στοιχείο του drag και της διασάλευσης των φύλων. Πώς είναι να το βιώνεις αυτό ως ηθοποιός; Πιστεύεις γενικότερα ότι τα φύλα μπορεί να είναι ρευστά μέσα μας;

Είναι μοναδική εμπειρία να παίζεις με την ιδέα του φύλου. Η αλήθεια είναι ότι το πιστεύω πως είναι ρευστά, γι’ αυτό και το έργο αυτό μου έδωσε την ευκαιρία να περπατήσω σε δρόμους που δε θα τολμούσα αν δεν υπήρχε η Hedwig. Αυτό μου έκανε πάρα πολύ μεγάλο καλό. Φαντάσου ότι στο 90% του έργου- μπορεί και περισσότερο -απαιτούνται από εμένα ποιότητες που όσο καιρό ασχολούμαι με το θέατρο μου ζητούσαν πάντα να τις κρύβω. Με το έργο αυτό είναι σα να γιορτάζω κάθε φορά όλες μου τις πλευρές απενοχοποιημένα και δεν υπάρχει κάτι καλύτερο να σου συμβεί επάνω στη σκηνή.

Εντοπίζω στην ερμηνεία σου ως Hedwig, υφολογικά στοιχεία stand up comedy. Ήταν κάτι συνειδητό; Πώς αισθάνεσαι την επικοινωνία με το κοινό στη συγκεκριμένη παράσταση;

Μα είναι ένα stand up το έργο! Και μάλιστα ήταν και από τους λόγους που το επέλεξα. Το κείμενο αυτό έχει γεννηθεί καλώς ή κακώς σε εναλλακτικά κλαμπ της Νέας Υόρκης. Δεν είναι γεννημένο στο θέατρο. Έχει μέσα του δρόμο, νύχτα, ποτό και κόσμο που μιλάει. Έχει αυτή την αλητεία που σε γοητεύει. Φυσικά και συμβαίνει συνειδητά εφόσον απαιτείται από γραφής και προσωπικά αυτό μου δίνει πολύ μεγάλη χαρά γιατί το απολαμβάνω όταν μπορώ να είμαι ο χαρακτήρας ενώ μιλάω με τον κόσμο.

Η παράσταση πέρσι παρουσιαζόταν στο Αλκυονίς ενώ φέτος μεταφέρθηκε στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο. Θα δούμε κάποιες αλλαγές στο ανέβασμά της; Πώς νιώθεις στον καινούργιο χώρο;

Νιώθω λίγο συγκινημένος γιατί επιστρέφω στο Γυάλινο 10 χρόνια μετά το πρώτο μου μεγάλο σόου εκεί το «Εδώ και τώρα» οπότε με έναν τρόπο αγαπάω τον χώρο αυτόν. Περίμενα να βρω κάτι που θα ταίριαζε εκεί και φυσικά η Hedwig μοιάζει ιδανική ευκαιρία. Είμαστε πια σε μια συνθήκη πιο ταιριαστή για ένα live που θα είναι εμπειρία και θα μπορείς να το δεις με την παρέα σου καθώς απολαμβάνεις το ποτό σου. Σίγουρα θα γίνουν προσαρμογές που θα δώσουν έξτρα ενδιαφέρον στο ανέβασμα!

Πρόσφατα υποδύθηκες και τον Γελωτοποιό στον Βασιλιά Ληρ που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Εθνικό. Η προσέγγιση σου ήταν αρκετά κουίρ. Πώς βίωσες τη συμμετοχή σου στη συγκεκριμένη παράσταση; Έχουμε ανάγκη τους «γελωτοποιούς» στη ζωή μας;

Ήταν απίστευτα εποικοδομητική εμπειρία για εμένα. Ήταν επίπονη η διαδικασία αλλά άξιζε τον κόπο 100%! Το απήλαυσα όσο μπορούσα. Ως επαγγελματίας «γελωτοποιός» θα σου πω πως ναι, είναι αναγκαίοι οι γελωτοποιοί διότι διαφορετικά θα πέσει το σπίτι μου να με πλακώσει! (σ.σ. γέλια)

Φέτος παρουσιάζετε την Απλή Μετάβαση των Γ. Ευαγγελάτου και Θ. Καραμουρατίδη, 5 χρόνια μετά το ανέβασμα της στο Εθνικό Θέατρο. Πώς αισθάνεσαι που ο κόσμος αγκάλιασε τόσο ζεστά την παράσταση;

Περήφανος! Δικαιωμένος γιατί είχα συγκεκριμένα πράγματα στο μυαλό μου και κατάφερα να τα υλοποιήσω σε μεγάλο βαθμό. Δηλώνω κι έκπληκτος από την τόσο μεγάλη ανταπόκριση. Το κείμενο και οι στίχοι του Γεράσιμου Ευαγγελάτου όσο και η μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη δε χρειάζονται πολλά η αλήθεια είναι για να σε συνεπάρουν. Το ίδιο και το υπέροχο καστ. Προσπάθησα σκηνοθετικά να παραμείνω διακριτικός και να αφήσω τα υλικά να λάμψουν. Εκτιμώ ότι με εντιμότητα τα καταφέραμε.

Η παράσταση πραγματεύεται κατά βάση την μετακίνηση/μετανάστευση νεών ανθρώπων στο εξωτερικό για ένα καλύτερο αύριο. Έχει περάσει ποτέ από το μυαλό σου πως έξω μπορεί να ήταν καλύτερα τα πράγματα;

Ναι, παλιότερα το σκεφτόμουν αλλά πλέον δε με απασχολεί. Είναι ξεκάθαρη θέση το να μένεις και να προσφέρεις στον τόπο σου και νιώθω αρκετά συνειδητός σε αυτό το κομμάτι πλέον. Μου αρέσει που ζω και εργάζομαι εδώ.

Τι χρειάζεται να αλλάξει για μειωθεί η «διαφυγή» των νέων;

Χρειάζεται ελπίδα. Χρειάζεται να υπάρχει ένα φωτεινό μέλλον να μας περιμένει.

Αν είχες ένα μαγικό ραβδάκι, τι θα ήθελες να αλλάξεις αύριο το πρωί στην Ελλάδα;

Παιδεία. Και εννοώ συνολικά. Νοοτροπία και κουλτούρα. Να απαλειφθούν όσο γίνεται τα βαθιά ριζωμένα κατάλοιπα που μας ταλαιπωρούν. Αν είχαμε παιδεία πιο βαθειά και πιο συνολική όλα θα ήταν λιιίγο καλύτερα.

Πρόσφατα θεσπίστηκε το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών στη χώρα μας. Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα σήμερα σε σχέση με το παρελθόν και πως πιστεύεις θα ωφεληθεί η κοινωνία συνολικά από αυτή την αλλαγή;

Είναι αρκετά έτοιμη προφανώς. Κοινωνικά κάθε βήμα που γίνεται προς την ισότητα είναι πρόοδος, μας ωφελεί και μας εξελίσσει. Η ισότητα είναι βαθύς πολιτισμός. Είναι πλούτος για την Ελλάδα.

Τέλος, υπάρχουν επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια που μπορείς να μοιραστείς μαζί μας;

Όχι ακόμα! Όλα στην ώρα τους.

Info:

Η παράσταση παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή στις 21:30 στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο μέχρι τις 26/4

Ταυτότητα Παράστασης:

  • Σκηνοθεσία – Απόδοση Στίχων – Φωτισμοί: Μίνως Θεοχάρης
  • Απόδοση Κειμένου: Μίνως Θεοχάρης – Φοίβος Ριμένας
  • Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρία Φιλίππου
  • Βοηθός Σκηνοθέτη: Ερατώ Αγγουράκη
  • Ενορχήστρωση: Νικόλας Γουάστωρ
  • Διεύθυνση Ορχήστρας: Ραφαήλ Μελετέας
  • Μουσική Διδασκαλία – Φωνητικός Σχεδιασμός: Αποστόλης Ψυχράμης
  • Video Designer: Κάρολος Πορφύρης
  • Hair Designer: Δημήτρης Αποστολίδης
  • Φωτογραφίες: Νίκος Καρανικόλας

mm
About Αναστάσης Πινακουλάκης 26 Articles
Γεννήθηκε τη χρονιά που βγήκε ο Aladdin της Disney. Σπούδασε Παιδαγωγικά και Θεατρολογία. Λατρεύει τα ταξίδια, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τα παραμύθια, την Eurovision, τους περίπατους και την ιταλική κουζίνα.
Contact: Google+

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*