10/07/2020

Ο Θοδωρής Αμπαζής είναι ένας άνθρωπος που γελά κυρίως με τον εαυτό του

Ο Θοδωρής Αμπαζής είναι

Με τον Θοδωρή Αμπαζή θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες, τόσο για το έργο του ως αναπληρωτή καλλιτεχνικού διευθυντή στο Εθνικό Θέατρο, όσο και για τις υπόλοιπες δημιουργίες του. «Δε μπορώ να συνθέσω μουσική δίχως δραματουργία και δεν μπορώ να σκηνοθετήσω δίχως μουσική δομή. Είναι ένα αδιαίρετο όλον που γεννάται ως τέτοιο και δεν συντίθεται σε δεύτερη φάση» θα μου πει για την διπλή καλλιτεχνική του υπόσταση, που συναντάμε σε κάθε του παράσταση.

Δυστυχώς, τόσο οι εξελίξεις με την λήξη της θητείας του Στάθη Λιβαθινού, όσο και οι τελευταίες εντατικές πρόβες για τον «Άνθρωπο που γελά» στο Εθνικό Θέατρο,δεν έκαναν τον χρόνο φίλο αυτής της συνέντευξης.Παρόλα αυτά, ο ίδιος με αμεσότητα και ειλικρίνεια απαντά σ’ όλες τις ερωτήσεις λίγο πριν τη μεθαυριανή πρεμιέρα του βαθιά πολιτικού έργου του Βίκτωρος Ουγκώ στη σκηνή REX-Μαρίκα Κοτοπούλη. 

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, η θητεία του Στάθη Λιβαθινού, που λήγει στις 29 Μαΐου, παρατείνεται έως το τέλος Ιουλίου. Πώς σχολιάζετε την απόφαση αυτή; 

Η Υπουργός Πολιτισμού αποφάσισε να  προχωρήσει σε διαγωνισμό, κάτι που με βρίσκει σύμφωνο. Εξάλλου ο Στάθης Λιβαθινός, στην πρώτη ομιλία του παρουσία του τότε Διοικητικού Συμβουλίου, είχε ευχηθεί να είναι ο διορισμός του ο τελευταίος που γίνεται χωρίς Διαγωνισμό. Εγώ είχα ανακοινώσει στην Υπουργό και στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή, την πρόθεση μου να αποχωρήσω από τη θέση του Αναπληρωτή Διευθυντή μετά την ολοκλήρωση  της θητείας μου εάν ανανεωνόταν η θητεία του Στάθη Λιβαθινού. 

Σε τόσο καίριους οργανισμούς, όπως το Εθνικό Θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών, το ΕΜΣΤ κ.α δεν θα έπρεπε η νέα καλλιτεχνική διεύθυνση να προετοιμάζεται από την προηγούμενη; 

Οπωσδήποτε πρέπει ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής να ανακοινώνεται τουλάχιστον ένα χρόνο πριν. Πρέπει να υπάρχει επαρκές διάστημα για ενημέρωση και προετοιμασία. Από την άλλη πιστεύω ότι δουλειά του Καλλιτεχνικού Διευθυντή είναι να φροντίζει ώστε οι δομές του Οργανισμού να λειτουργούν εύρυθμα είτε με είτε χωρίς την παρουσία του. Σε μια χώρα όπου όλα είναι προσωποπαγή τέτοιοι αυτοματισμοί δυστυχώς δεν υπάρχουν. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να το επιδιώκουμε.  

Αν σας έλεγα να κρατήσετε μια στιγμή που νιώσατε περήφανος στο τιμόνι του εθνικού και μια που θα προτιμούσατε να μην έχετε ζήσει. Ποιες θα ήταν αυτές;

Στην πρεμιέρα του «Οιδίποδα» στη Ρωσία, στο θέατρο Βαχτανκοφ, όπου όλοι μίλαγαν για τον Χορό και τους Έλληνες ηθοποιούς. Η πιο δυσάρεστη ήταν τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά το κατέβασμα της παράστασης «Ισορροπία του Nash».  

Ας περάσουμε στην παράσταση. «Ο άνθρωπος που γελά» δημοσιεύτηκε το 1869, δύο μόλις χρόνια πριν την εξέγερση της Παρισινής Κομμούνας. Πόσο επίκαιρο είναι το έργο σε μια Ελλάδα με τα εργασιακά δικαιώματα να έχουν πιάσει πάτο και τον κόσμο να διαδηλώνει για το όνομα της Μακεδονίας; 

Ο Ουγκώ οραματίστηκε μια Ευρώπη δικαίου, ισότητας και πνευματικότητας. Στο έργο καταδικάζει την ασυδοσία της εξουσίας, προβλέπει την εγκαθίδρυση μιας αληθινής δημοκρατίας και προειδοποιεί τους «προνομιούχους της ευτυχίας» για το οδυνηρό τέλος τους. « ….Εκμεταλλεύεστε τη νύχτα. Όμως, προσέξτε, υπάρχει κι η αυγή. Θα φτάσει οπωσδήποτε, φτάνει! Φυλαχτείτε! Έρχομαι να καταγγείλω την ευτυχία σας. Είναι καμωμένη από τη δυστυχία των άλλων. Μυλόρδοι, το ανθρώπινο γένος είναι το στόμα κι εγώ η κραυγή του. Και θα την ακούσετε….»

Διαβάστε ολόκληρη τη συέντευξη στο Τέχνες-Plus

(Συνολικές Επισκέψεις 66, 1 επισκέψεις σήμερα)
THE MOUNTAIN GOATS «CADAVER SNIFFING DOG», το τραγούδι της Πέμπτης (Video)
Bear and breakfast: Απ' όλα προσφέρει αυτή η Αθήνα πχια!

mm
About Texnes Plus 206 Articles
Το Texnes-plus προέκυψε από τη μεγάλη μας αγάπη, που αγγίζει τα όρια της μανίας, για το θέατρο. Είναι ένας ιστότοπος στον οποίο θα γίνει προσπάθεια να ιδωθούν όλες οι texnes μέσα από την οπτική του θεάτρου. Στόχος η πολύπλευρη και σφαιρική ενημέρωση του κοινού για όλα τα θεατρικά δρώμενα στην Αθήνα και όχι μόνο…

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*