19/08/2018

Σόνια Θεοδωρίδου: Όσο νοσούν οικογένεια και σχολείο τότε η α-παιδεία θα συνεχίζεται

Σόνια Θεοδωρίδου

Η Σόνια Θεοδωρίδου γίνεται …γάτα στο πιο εμβληματικό μιούζικαλ – Cats του Άντριου Λόιντ Βέμπερ.

Θα ενσαρκώσει την ντίβα γάτα Γκριζαμπέλα και θα ευτυχήσουμε να ακούσουμε το “memory” από την μαγική φωνή της.

Το Cats είναι ένα φαινόμενο. Η πρώτη παράσταση ανέβηκε στο Λονδίνο και παιζόταν αδιάκοπα για 21 χρόνια ενώ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η παραγωγή του Broadway κέρδιζε το χειροκρότημα του κοινού για 18 χρόνια χωρίς διακοπή. Είναι το 4ο μακροβιότερο μιούζικαλ στην ιστορία του Broadway.

Είχα την τύχη να βρεθώ σε μια από τις τελευταίες πρόβες, λίγο πριν ανοίξει η αυλαία στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού (Λ. Πειραιώς 254) και πραγματικά η ατμόσφαιρα που έζησα ήταν μαγική.

Ηθοποιοί έβγαιναν με τα κοστούμια και τα εξαιρετικά μακιγιάζ, ο σκηνοθέτης, Δημήτρης Μαλισσόβας  μιλούσε πότε σε όλους μαζί πότε σε μικρότερα πηγαδάκια, ο διευθυντής ορχήστρας, Αλέξιος Πρίφτης το ίδιο, όπως και ο χορογράφος, Θοδωρής Πανάς.
Αλλά τελικά δεν ήταν ηθοποιοί αυτό που βλέπαμε: ήταν γάτες! Γάτες που τραγουδούσαν, γάτες που χόρευαν, γάτες που έτρεχαν ανάμεσα στα καθίσματα του θεάτρου για ζέσταμα. Εξαιρετική κίνηση και φωνές που απέδιδαν την εξαιρετική μουσική του Βέμπερ αβίαστα και με πάθος. (Στο τέλος της συνέντευξης υπάρχει ένα βίντεο με όλες τις φωτογραφίες της πρόβας)

Απόψε ανοίγει η αυλαία γι’ αυτή τη φιλόδοξη παραγωγή και είναι μεγάλη μου τιμή η μικρή κουβέντα που κάναμε με την κορυφαία Ελληνίδα σοπράνο, κυρία Σόνια Θεοδωρίδου που θα ερμηνεύσει την Γκριζαμπέλα. Την πιο διάσημη από τις διάσημες «Γάτες».

Ποια η διαφορά της όπερας από το μιούζικαλ;

Το μιουζικαλ είναι μουσικό θέατρο όπως και η Όπερα, το οποίο περιλαμβάνει διαλόγους, τραγούδια, πολλά χορωδιακά και φυσικά χορό. Ο καλλιτέχνης οφείλει να μπορεί να τραγουδά ταυτόχρονα και να χορεύει. Επίσης η δομή της ορχήστρας είναι τελείως διαφορετική. Χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά όργανα και όλοι οι συντελεστές έχουν μικρόφωνο.

Η όπερα είναι είναι μουσικό θέατρο επίσης με τελείως διαφορετική δομή. Οι τραγουδιστές τραγουδούν χωρίς μικρόφωνο ,υπάρχει μεγάλος όγκος ορχήστρας και οι διάλογοι αποδίδονται με μορφή τραγουδιού.

Κάποιος θεατής αμύητος και στα δύο είδη ποιο θα διάλεγε ποιο εύκολα, και γιατί συμβαίνει αυτό;

Σίγουρα το μιούζικαλ είναι πιο εύπεπτο, διασκεδαστικό και πόπ.

Είναι πιο λαϊκό .Η όπερα χρειάζεται μεγαλύτερη εμβάθυνση και περισσότερη παιδεία .

Με την δεδομένη οπερατική εμπειρία σας, ποιες δυσκολίες συναντήσατε στην εκμάθηση του ρόλου της Γκριζαμπέλα;

Ουσιαστικές δυσκολίες δεν συνάντησα. Απλά στην προσέγγιση του ρόλου μελέτησα τις γάτες και την συμπεριφορά τους, διάβασα πολλά γι αυτές και τέλος έφτιαξα την δική μου Γκριζαμπέλα.

Σόνια Θεωδορίδου

Πώς μας καθορίζουν οι αναμνήσεις μας;

Οι αναμνήσεις μας είναι η ιστορία μας. Είναι αυτά που έγιναν και δεν γίνεται να διορθωθούν . Οι αναμνήσεις μας είναι η συναισθηματική μας κληρονομιά. 

Μπορούν οι αναμνήσεις να λειτουργήσουν ως ένα κλουβί που δεν αφήνει τον άτομο να «πετάξει», να πάει παρά πέρα τη ζωή του;

Ίσως εάν ζούμε μόνο με αυτές τότε μπορεί να γίνουν εμπόδιο στην ανάπτυξή μας. 

Γνωρίζω πολλούς ανθρώπους που ζούν  αναπολώντας το παρελθόν , χάνοντας το παρόν και φοβούμενοι το μέλλον.

Έχετε κάποια ανάμνηση που χρησιμοποιείτε ως «σωσίβιο» τις δύσκολες στιγμές σας;

Σωσίβιο όπως το αποκαλείτε είναι όλα τα ευλογημένα  που έζησα , τα εύκολα και τα δύσκολα τα οποία μου δίδαξαν να μην απογοητεύομαι και να προσπαθώ κάθε μέρα για το καλύτερο.

Τι φοβάστε ως άνθρωπος, και τι φοβάστε κάθε φορά που ανοίγει μια αυλαία;

Φοβάμαι  το μέγεθος της ανθρώπινης κακίας . Φοβάμαι την φρικτή αποξένωση των ανθρώπων και τη απανθρωπιά.

Δεν φοβάμαι όταν ανοίγει η αυλαία . Η σκηνή είναι ο φυσικός μου χώρος και το σπίτι μου.

Η μουσική παιδεία, πώς είναι σήμερα. Είναι πιο προσιτή ή τελικά είναι υπόθεση «λίγων»;

Κατ αρχήν να συμφωνήσουμε πρωτίστως πως υπάρχει Απαιδεία.

Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής, γίνονται φιλότιμες προσπάθειες ώστε η μουσική να μπει στα σχολεία και να προσελκύσει όλο και πιο πολύ κόσμο. 

Όμως όλα ξεκινούν από την οικογένεια και το σχολείο.

Όταν νοσούν οι δύο αυτοί θεσμοί, τότε η απαιδεία συνεχίζεται δίχως τέλος…

Ποιο είναι ένα όνειρο που δεν έχετε «πιάσει» ακόμη;

Όνειρο είναι η καθημερινή μου βελτίωση και πρόοδος, ωσάν άνθρωπος και ωσάν  καλλιτέχνης.

Θέματα που όσο εύκολα ακούγονται, τόσο δύσκολα κατακτώνται και καταφέρνονται.

Χρωστάτε κάπου ένα «ευχαριστώ» που δεν το είπατε;

Ανήκω στους τυχερούς που όλα τα ευχαριστώ μου τα είπα σε αυτούς που έπρεπε και όσο ήταν στην ζωή. Σπουδαίο πράγμα και ευλογημένο.

Εύχομαι να υπάρξουν και πολλά άλλα ευχαριστώ στην ζωή μου.

Και για να κλείσουμε με «αναμνήσεις»: Ποιος ρόλος σας είναι αυτός που θυμάστε και σας κάνει να ταξιδεύετε;

Θα έλεγα πως ο ρόλος της Αδελφής Αγγελικής του Πουτσίνι στην βασιλική Όπερα των Βρυξελλών ήταν αυτός που με σημάδεψε, με υπέροχες και δυνατές παραστάσεις, με συγκλονιστικές αντιδράσεις απο το κοινό και με πολλές υπερβατικές – μουσικές στιγμές.

Γιάννης Καφάτος

Η παράσταση Cats κάνει πρεμιέρα σήμερα (Τετάρτη 25 Απριλίου) στο «Θέατρον»  του Ιδρύματος Μείζονος Πολιτισμού και θα παίζεται μέχρι τις 27 Μαΐου.

Info:

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΛΙΣΣΟΒΑΣ

ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ: ΑΛΕΞΙΟΣ ΠΡΙΦΤΗΣ

Στο ρόλο της Grizabella η Σόνια Θεοδωρίδου

Gus ο Κώστας Αρζόγλου 

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ (ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ):

Ευγενία Λιάκου – Πάνος Μαλικούρτης – Ιάσων Μανδηλάς – Πάνος Παταγιάννης – Άρης Πλασκασοβίτης – Κατερίνα Σούσουλα – Ίαν Στρατής – –  Άννα Φιλιππάκη
και η Μαίρη Συνατσάκη

 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ (ΜΕ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ):
Έλενα Βακάλη – Μαρία Δελετζέ – Πάνος Δεσινιώτης – Δημήτρης Καράλης – Κωνσταντίνα Κωνσταντίνου – Ντένια Λεβέντη – Άννα Μάγγου – Πάνος Μαλακός – Γιάννης Μανιατόπουλος – Γιώργος Μαντάς – Κυριάκος Σαλής – Αντώνης Σιδεράς – Λίζι Σπαχή – Εύα Σταμάτη – Στεφανία Σωτηροπούλου

 Χορογραφίες: Θοδωρής Πανάς – Λίζα Μπάσοβα – Κωνσταντίνος Μακρυπίδης – Στεφανία Σωτηροπούλου

Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Κοστούμια: Διονύσης Κολποδίνος

Μακιγιάζ: Μake Up Lab by Yannis Marketakis

Hairstyling: Τρύφωνας Σαμαράς

Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλης

Κινησιολογία: Άλκηστις Πολυχρόνη

Ήχος: Νίκος Χρονόπουλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Σουλεϊμάν

Βοηθός Χορογράφου: Μαρία Βάθη

Graphic Designer: Κων/νος Γεωργαντάς

Φωτογραφίες αφίσας: Πάνος Γιαννακόπουλος

Trailer : Νίκος Οικονομίδης

 

(Συνολικές Επισκέψεις 357, 1 επισκέψεις σήμερα)
Μέχρι πότε θα ψάχνουμε «πέτρες» για τον ένοχο; (Με αφορμή ένα μωρό που πετάχτηκε από το μπαλκόνι)
ARTHUR BUCK – I AM THE MOMENT, το τραγούδι της Τετάρτης (Video)

Περισσότερα


mm
About Γιάννης Καφάτος 1058 Articles
Γιάννης Καφάτος, Μπαμπάς, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, tattoer, T-shirt maker, dj, και ποιος ξέρει τι άλλο (ακόμη). Σπούδασε πολιτικές επιστήμες αλλά πήρε πτυχίο από το ΡΟΔΟΝ και άλλα συναυλιακά "ιδρύματα". Ταξιδεύει λιγότερο από όσο θα ήθελε.

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Είδα το Cats, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα - Κριτική της παράστασης - viewtag.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*