17/08/2022

Είδα το «Μοτέλ» του Βασίλη Μαυρογεωργίου στο Θέατρο Τέχνης στην οδό Φρυνίχου.

Είδα το «Μοτέλ»

Το νέο θεατρικό έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου, «Μοτέλ» είναι μια καθηλωτική ιστορία που θα μπορούσε να είναι μια Nordic σειρά 6 επεισοδίων στο Netflix και από στόμα σε στόμα να είχε γίνει μια μεγάλη επιτυχία.

Η παράσταση  στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου είναι μια τίμια δουλειά που βασίζεται σε ένα πολύ δυνατό κείμενο αλλά και στις εξαιρετικές ερμηνείες πρωτίστως των: Κλέλιας Ανδριολάτου, Χρήστου Σαπουντζή και Ιωάννας Μαυρέα.
Με αξιοσημείωτη επάρκεια και οι ερμηνείες των Ελευθερία Πάγκαλου, Κατέρινας Λυπιρίδου και Νίκου Αλεξίου.

Τι είναι το «Μοτέλ»; Είναι μια ιστορία φρίκης που αποκαλύπτεται κλιμακωτά στον θεατή. Ακόμη κι όταν καταλαβαίνεις πού θα πάει η ιστορία, ο συγγραφέας καταφέρνει με τις ανατροπές που έχει σκαρφιστεί να ανεβάσει την αγωνία.
Την ίδια ώρα μπορεί  να χαμογελάς, ή και να γελάς πιο δυνατά  – όπως έκαναν πολλοί θεατές της παράστασης – γιατί το κείμενο του Βασίλη Μαυρογεωργίου καταφέρνει με ένα πολύ ιδιαίτερο πικρό χιούμορ να σκιαγραφήσει τους χαρακτήρες του έργου.

Οι μουσικές γέφυρες του Νίκου Κηπουργού συνεισφέρουν στην ατμόσφαιρα.
Όλα ξεκινούν όταν ο «κλίνερ» (Χρήστος Σαπουντζής) – ήρωας που εγώ πρώτη φορά είδα στο ταραντινικό σύμπαν – έρχεται στο Μοτέλ που μια κοπέλα δολοφονήθηκε, με την άδεια της αστυνομίας, στη δική μας περίπτωση, να απαλλάξει το δωμάτιο «νούμερο 5» από την παρουσία του θανάτου.
Το Μοτέλ είναι του πατέρα (Νίκος Αλεξίου) και το «τρέχει μαζί με την γυναίκα (Κατερίνα Λυπηρίδου) και την κόρη τους, Άννα (Κλέλια Ανδριολάτου). Η Άννα, έχει μια επιφορτισμένη από τους γονείς της να την προσέχει – «φίλη» (Ελευθερία Παγκάλου). Και κάποια στιγμή έρχεται και μια μοναχική πελάτισσα (Ιωάννα Μαυρεα)

Δεν θα πω τίποτα παραπάνω για την υπόθεση γιατί φοβάμαι ότι θα κάνω σπόιλερ που θα σου στερήσουν την απόλαυση της παράστασης.

Η ερμηνεία της Κλέλιας Ανδριολάτου ως μιας καταπιεσμένης από τους γονείς της νέας κοπέλας είναι το μεγαλύτερο ατού του έργου. Προσωπικά την είδα πρώτη φορά στη σκηνή και με γράπωσε στο ταξίδι που ετοίμασε για τον χαρακτήρα που υποδύθηκε/ενσάρκωσε από την πρώτη μέχρι την τελευταία της ατάκα.
Η σχέση που αναπτύσσει με τον καθαριστή είναι πολύ ιδιαίτερη και όσο αυτή η σχέση προχωράει, ομοίως ανεβαίνει και η αγωνία για την εξέλιξη της υπόθεσης. Αυτά φυσικά δεν θα μπορούσα να τα απολαύσω στο κατάμεστο θέατρο χωρίς την ερμηνεία Χρήστου Σαπουντζή, Η κυρία Ιωάννα Μαυρέα που έχει να αναμετρηθεί με μια συνθήκη που ούτε να διανοηθώ δεν θέλω, είναι καθηλωτική. (δεν λέω τι – γίνομαι κουραστικός – γιατί δεν θέλω να κάνω σπόιλερ)!!!
Και ενώ οι ηθοποιοί αποδίδουν εξαιρετικά, ενώ φαίνεται ότι έχουν διδαχθεί σωστά, οφείλω να πω ότι η σκηνοθεσία δεν απογείωσε ένα κείμενο που άξιζε να απογειωθεί. Δεν ξέρω αν είναι παράδοξο, πάντως και τη σκηνοθεσία υπογράφει ο συγγραφέας του έργου.

 Έχει λοιπόν μια πολύ καλή ιδέα – αφορμή για να μιλήσει για σύγχρονα θέματα βίας (σκοπίμως δεν λέω περισσότερα για το φόβο του σπόιλερ) – διαλόγους που είναι απολύτως φυσιολογικοί, χωρίς θεατρινισμούς, ηθοποιούς που υπηρετούν τα προηγούμενα, και μια καλοκουρδισμένη παράσταση. Κι όμως την ώρα που η ιστορία του φτάνει στο κρεσέντο της αισθάνθηκα ότι σκηνοθετικά το κράτησε. Σαν ένα αερόστατο που ετοιμάζεται να απογειωθεί αλλά δεν το αφήνουν.

Σε κάθε περίπτωση την ίδια ώρα που λέω αυτά προτείνω να κλείσετε τις θέσεις σας γιατί η παράσταση θα παίζεται έως τις 8 Μαΐου και είμαι σίγουρος ότι θα την απολαύσετε. Οι αρετές της είναι περισσότερες από αυτό που εγώ θεωρώ μειονέκτημα.

Γιάννης Καφάτος

(Εισιτήρια – Μέρες/ώρες παραστάσεων)

(Συνολικές Επισκέψεις 458, 1 επισκέψεις σήμερα)

mm
About Γιάννης Καφάτος 1996 Articles
Γιάννης Καφάτος, Μπαμπάς, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, tattoer, T-shirt maker, dj, και ποιος ξέρει τι άλλο (ακόμη). Σπούδασε πολιτικές επιστήμες πήρε όμως πτυχίο από το ΡΟΔΟΝ και άλλα συναυλιακά "ιδρύματα". Ταξιδεύει λιγότερο από όσο θα ήθελε.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*