28/03/2024

Η εκδίκηση του telemarketing

telemarketing

Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο. Και στην εποχή της κρίσης, το telemarketing πήρε την εκδίκησή του με έναν τρόπο μοναδικό! 

Δεκαετία του ‘90

Νύχτα, αργά, αξημέρωτα. Το ζάπινγκ ήταν εθνικό σπορ και τα μικροκάναλα ζούσαν αφήνοντας διάφορους καμμένους να βυσσοδομούν στην αισθητική μας και ζούσαν από τις τηλεπωλήσεις προϊόντων. Δευτεράντζες: πρόσωπα κα πράγματα. Προϊόντα  που δεν χωρούσαν τις «καθώς πρέπει» ώρες του Prime time, της ώρας που η διαφήμιση πουλιόταν πανάκριβα, και τα λουσάτα προϊόντα εισέβαλαν σε κάθε σπίτι με σκοπό την επόμενη το πρωί να αγοραστούν.

Το telemarketing μπήκε στη ζωή μας, και έγινε πηγή έμπνευσης σάτιρας, χαβαλέ. Όμως μη νομίζεις ότι το κοινό το σνόμπαρε: Οι πωλήσεις αυξάνονταν με γεωμετρική πρόοδο.

Ξέρω τουλάχιστον δύο ανθρώπους που εθίστηκαν και περίμεναν να νυχτώσει για να επιδοθούν σε ψώνια.

Θαυματουργά ματζούνια, μοναδικά τηγάνια, πρωτοποριακές κρεμάστρες, gadget που δεν έβρισκες στα μαγαζιά και σου πρόσφεραν λύσεις εκεί που δεν είχες σκεφτεί ποτέ ότι αντιμετώπιζες πρόβλημα.
Μετά ξημέρωνε.
Και ο καθένας γυρνούσε στην ευμάρεια της καθημερινότητας του αγοράζοντας τα πιο ακριβά, τρώγοντας στα πιο ακριβά κλπ.
Μετά ξανάπεφτε η νύχτα και οι δευτεράντζες, οι εξοβελισμένες από το φως της μέρας και τους προβολής της ακριβής τηλεοπτικής «ώρας»  άρχιζαν το δικό τους παιχνίδι. Και ο καταναλωτής πλήρωνε. Πλήρωνε για να ανακαλύπτει ανάγκες που δεν είχε, αλλά διάολε! Έπρεπε να έχει λύσεις  για όλα, ακόμη και γι’ αυτά που ποτέ δεν ήταν πρόβλημα.

Σήμερα

Πέρασαν τα χρόνια και η Ελλάδα βυθίστηκε στην κρίση και η ανέχεια άλλαξε τις συνήθειες όλων.
Τα λουσάτα προϊόντα έμεναν στα ράφια περισσότερο καιρό απ’ ό,τι άντεχε η αγορά, οι μισθοί μειώθηκαν, οι συνήθειες – για πολλούς – άλλαξαν!

Το telemarketing πήρε την εκδίκησή του και σιγά-σιγά άρχισε να παρεισφρέει στις γκλαμουράτες τηλεοπτικές ώρες.

Εκεί που κάποτε γινόταν κλήρωση για το ποια διαφήμιση θα παίξει με κόστη που μπορεί να ξεπερνούσαν  τις…πολλές χιλιάδες ευρώ το δευτερόλεπτο τώρα δεν υπήρχε χρήμα. Οπότε το ταπεινό αλλά επίμονο telemarketing  βγήκε στο «φως»!

Κι ευτυχώς! Τάισε πολύ κόσμο!

Η τηλεοπτική αγορά κατεστραμμένη από την οικονομική κρίση, βρήκε στις τηλεπωλήσεις ένα σωσίβιο σωτηρίας και ξέχασε την παλιά ξιπασιά της δίνοντας του θέση υπέρλαμπρη ακόμη και στις ώρες αιχμής.
Η φούσκα των διαφημιστικών με τα τρελά νούμερα (εννοώ τα ποσά… για τα πρόσωπα θα τα πούμε ίσως μια άλλη φορά) έσκασε. Τα YEB (Year End Bonus), τα κάτω από το τραπέζι , όλα τελείωσαν γιατί απλώς δεν υπήρχε φράγκο!
Εκεί λοιπόν το μυρμήγκι-telemarketing άρχισε να κάνει τις οπαδικές χειρονομίες στο τζιτζίκι-λουσάτο διαφημιστή και να του παίρνει τον χρόνο!
Και ως γνωστόν, ο χρόνος είναι χρήμα.

Έτσι έχουν τα πράγματα.

Και βλέπαμε τον μασαζοκορσέ,  και την έξυπνη σίτα στα διαλείμματα των εκπομπών που κάναμε στην τηλεόραση και λέγαμε: Άντε θα πληρωθούμε κι αυτόν τον μήνα.
Διαφημίσεις με την μορφή εκπομπών που τάχα μου προβάλλουν το προϊόν, πληρώνονται ως εκπομπές και άρα μπορούν να μεγαλώσουν το διαφημιστικό επιτρεπόμενο χρόνο. Και όχι μόνο πληρώνονται αλλά με την προτροπή: Τηλεφωνήστε τώρα… βγάζουν στο πολλαπλάσιο τα έξοδα τους.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι κακό.

Αλλά μου ήρθε ένας ταμπλάς όταν απογευματάκι είδα telemarketing, εκπομπή τηλεπώλησης  με περιεχόμενο κωλόχαρτα!

του telemarketing

Χρήσιμα μέχρι εκεί που δεν παίρνει, αλλά κωλόχαρτα με ειδικό πολτό που κάνει κάποια θαυμαστά πράγματα που δεν κάνουν τα άλλα όμοια προϊόντα, και επιστημονική εξήγηση του μήκους, του χρώματος και μαζί δώρο χαρτοπετσέτες και ρολά κουζίνας… με ξεπέρασε!

του telemarketing

Και αυτή η βασική αρχή του telemarketing: Να σου λέει τα ίδια και τα ίδια γιατί την πρώτη φορά που τα ακούς μπορεί να μην ήσουν πολύ προσεχτικός!

του telemarketing του telemarketing

Έπρεπε να την δείτε αυτή την διαφήμιση. Μπορεί και να την πετύχετε! Άλλωστε όσο κι αν κλείνει η αξιολόγηση όλο και κάποιος πωπούλης θα λερωθεί και θα θέλει καθάρισμα…

Τρέξτε να προλάβετε…  ή Τρέξτε ίσα που προλαβαίνετε!

του telemarketing

Ένα μότο που ταιριάζει τρελά με το προϊόν, που μπορεί να το σνομπάρουμε  και να κάνουμε πλάκα αλλά αν σου λείψει την κρίσιμη στιγμή … πίκρα!

Γιάννης Καφάτος


mm
About Γιάννης Καφάτος 2242 Articles
Γιάννης Καφάτος, Μπαμπάς, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, tattoer, T-shirt maker, dj, και ποιος ξέρει τι άλλο (ακόμη). Σπούδασε πολιτικές επιστήμες πήρε όμως πτυχίο από το ΡΟΔΟΝ και άλλα συναυλιακά "ιδρύματα". Ταξιδεύει λιγότερο από όσο θα ήθελε.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*