28/03/2024

Κορωνοϊός: Γιατί η μουσική πρέπει να γίνει υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις σχολικές τάξεις και βαθμίδες

Γράφει η Βάλια Μπαζού

Κορωνοϊός

Μια σοπράνο βγαίνει στο μπαλκόνι της και τραγουδάει στην Ισπανία. Ένας Ιταλός πιανίστας βγάζει το χάμοντ του στο μπαλκόνι και αυτοσχεδιάζει με έναν σαξοφωνίστα στη διπλανή πολυκατοικία. Τρεις κυρίες σπάνε τη σκοτεινιά της Κυψέλης, τραγουδώντας με μπρίο και αίσθηση χιούμορ.

Και κάπως έτσι, η περίεργη σιωπή, η απουσία των γνώριμων ήχων της πόλης, σπάει από τα χειροκροτήματα των, σε καραντίνα, γειτόνων της σοπράνο, του πιανίστα, του σαξοφωνίστα, του αυτοσχέδιου φωνητικού τρίο.

Και ναι, κάπως έτσι, για μια ακόμα φορά, συνειδητοποιείς ότι η μουσική- και μόνο- είναι η τέχνη της κοινότητας, της αλληλεγγύης. Γιατί καμιά άλλη τέχνη δεν μπορεί να σπάσει την απομόνωση. Καμιά άλλη τέχνη δεν μπορεί να μεταφέρει κύματα συντροφικότητας, ξεκάθαρα μηνύματα επικοινωνίας. Χωρίς επεξηγήσεις. Χωρίς αστερίσκους.

Βλέποντας τα βιντεάκια αυτά στα social media, σκέφτηκα ότι όταν περάσει η καταιγίδα της πανδημίας, θα ήταν ωραίο το μάθημα της μουσικής – της ωδικής όπως το έλεγαν στα δικά μου σχολικά χρόνια – να γίνει υποχρεωτικό σε όλες τις σχολικές τάξεις και βαθμίδες.

Να γίνει ένα μάθημα – βαλβίδα αποσυμπίεσης. Για όλους. Όχι, γιατί όλοι θα γίνουν συνθέτες ή τραγουδιστές. Αλλά γιατί όλοι θα αποκτήσουν το πλεονέκτημα να συνομιλούν με τη μουσική και τους γύρω τους, ακόμα κι όταν ο πέπλος της σιωπής, του φόβου και της απομόνωσης, σκεπάζει τα πάντα.

Τι λέω τώρα θα πείτε. Ψιλά γράμματα. Εδώ διέλυσαν τα μουσικά σχολεία. Εντάξει, η ελπίδα, ξέρετε… πάντα τελευταία.

Βάλια Μπαζού


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*