Μπαγκλαντές  Μία ιστορία Αίματος και αντιφάσεων – Δεκαοκτάχρονος λιντσαρίστηκε για υποτιθέμενη προσβολή του κορανιού μπροστά στα μάτια της αστυνομίας – Της Δήμητρας Στάικου

Favorite

Στις 4 Σεπτεμβρίου του 2024 στην Κούλνα του Μπανγκλαντές εξαγριωμένος μουσουλμανικός όχλος επιτέθηκε και σκότωσε έναν δεκαοχτάχρονο Ινδουιστή, τον Ουτσάμπ Μαντάλ με το πρόσχημα της κατηγορίας περιύβρισης του Μωάμεθ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το αγόρι για κακή του τύχη είχε πάει να παρακολουθήσει έναν αγώνα κρίκετ που γρήγορα μετατράπηκε σε πεδίο μάχης μεταξύ Ινδουιστών και Μουσουλμάνων καθώς οι Μουσουλμάνοι αυτή τη στιγμή εφαρμόζουν άγραφο τζιχάντ σε όλους τους άπιστους εφευρίσκοντας κάθε φορά πραγματικές αλλά και φανταστικές αφορμές.

 Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης αρχικά επιβεβαίωσαν το περιστατικό του λιντσαρίσματος του δεκαοχτάχρονου  ινδουιστή από τον εξαγριωμένο όχλο. Σε πολλά βίντεο που ανέβηκαν στα social media φαίνονται εικόνες ενός ανθρώπου βαριά τραυματισμένου τόσο  που δεν μπορεί να γίνει κατανοητό αν είναι νεκρός ή ζωντανός. Το αγόρι κείτεται στο έδαφος χωρίς να κουνιέται την ώρα που κάποιος στο φόντο φωνάζει’’ ’Άθεε Ινδουιστή.΄΄

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ,φοιτητές στο εμπορικό διοικητικό πανεπιστήμιο της Κούλνα Αζάμ Χαν υποτίθεται ότι μοιράστηκαν στο Facebook post σχετικά με τον προφήτη Μωάμεθ μεταξύ των οποίων βρισκόταν και ο δεκαοχτάχρονος Ουτσάμπ Μαντάλ. Το απόγευμα της ίδιας μέρας το αγόρι οδηγήθηκε στο γραφείο του αναπληρωτή επιτρόπου για θέματα του Ισλάμ στη νότια Τατζούλ. Με την άφιξή του συγκεντρώθηκε εξαγριωμένος όχλος Μουσουλμάνων που παρέμεινε φωνάζοντας κατά του αγοριού στην κατοικημένη περιοχή της Σοναντάγκα Ουπατζίλα για περίπου 3 ώρες. Απαιτούσαν τιμωρία για τη βλασφημία κατά του Μωάμεθ που είχε διαπράξει ο νεαρός.

Δυνάμεις του πεζικού και του ναυτικού έφτασαν στο σημείο για να αποτρέψουν βιαιοπραγίες από πλευράς του όχλου χωρίς αποτέλεσμα εν τέλει καθώς την ώρα που ο νεαρός μεταφέρονταν στο αστυνομικό τμήμα ο όχλος του επιτέθηκε λιντσάροντάς τον με αποτέλεσμα το θάνατό του παρά μπροστά στα μάτια της αστυνομίας.

Δημοσιεύτηκαν  βίντεο στο twitter λίγες στιγμές πριν από το θάνατο του αγοριού όπου τον ρωτούν΄΄Τι έκανε;’’ Aυτός απαντά ΄΄προσέβαλαν το Ντάρμα μου και εγώ έχασα την ψυχραιμία μου.’’ Ένας άνθρωπος από τον όχλο φαίνεται να λέει στην αστυνομία σε ένα βίντεο. ΄΄Σας ζητάω να μας δώσετε δέκα λεπτά μαζί του. Θα του φορέσουμε παπούτσια με γιρλάντα ,θα γράψουμε άθεος πάνω του και θα τον περιφέρουμε ανάμεσά μας.’’ Σε αυτήν την τιμωρία η αστυνομία συμφώνησε.

Βέβαια ο όχλος δεν έμεινε μόνο στη δημόσια διαπόμπευση του νεαρού. Μόλις τελείωσαν την εξευτελιστική περιφορά του ανάμεσά τους ο όχλος τον χτύπησε τόσο βίαια που ο νεαρός σύντομα υπέκυψε στα τραύματά του. Το αγόρι λοιπόν αγόρι θανατώθηκε βίαια με τους αστυνομικούς παρόντες ενώ εντύπωση προκαλεί ότι τα βίντεο αυτά κατέβηκαν άμεσα από το twitter  και τα άλλα social media από τα μπαγκλαντεσιανά μέσα ενημέρωσης. Η τελευταία φορά που κάποιος μπορούσε να τα δει ήταν το πρωί της 5ης Σεπτεμβρίου.

Στη συνέχεια τα  μέσα μαζικής ενημέρωσης του Μπαγκλαντές που διοικούνται από την Τζαμάατ έκαναν ότι μπορούσαν για να συγκαλύψουν το περιστατικό και την σφοδρή επίθεση που βιώνουν εδώ και καιρό οι Ινδουιστές στο Μπαγκλαντές από τους Μουσουλμάνους. Δεν είναι τυχαίο ότι λόγο των συνεχών διώξεων που υφίστανται οι Ινδουιστές στο Μπαγκλαντές ο πληθυσμός τους ολοένα μειώνεται .Το 1951 οι Ινδουιστές αποτελούσαν το 22 τα εκατό του πληθυσμού του Μπαγκλαντές ενώ σήμερα μόλις το 8 τα εκατό.

Δεν πρέπει να δούμε επιδερμικά το γεγονός της δολοφονίας ενός νεαρού με το πρόθεμα της βλασφημίας κατά του Μωάμεθ και να το εντάξουμε στη μεγάλη ομπρέλα φανατισμού των μουσουλμάνων στο Μπαγκλαντές και μηδενικής ανοχής τους στη διαφορετικότητα. Αρχικά όταν διάβασα για το γεγονός αυτό το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν το πόσο γρήγορα σε μία εποχή όπου η δημοκρατία των social media βρίσκεται στο ζενίθ ,τα βίντεο που απεικονίζουν αυτό το συμβάν εξαφανίστηκαν από προσώπου γης σε λιγότερο από εικοσιτέσσερις ώρες. Αυτό από μόνο του με έκανε να σκεφτώ ότι πέρα από την κυβέρνηση του Μπαγκλαντές που κατέβασε τα βίντεο εν μία νυκτί μήπως φέρει ευθύνη και η ίδια η διοίκηση του twitter ;

Το twitter πλέον αποτελεί τη μεγαλύτερη διαδικτυακή πλατφόρμα ενημέρωσης παγκοσμίως με ειδήσεις να ανεβαίνουν από όλα τα μήκη και πλάτη της γης και ανθρώπους να έχουν την ικανότητα να βλέπουν το περιεχόμενο αυτό και να το σχολιάζουν ελεύθερα. Δεν έχω δει από την εποχή του Περικλή κανένα μέσο που να μπορεί να φέρει το σύστημα της άμεσης Δημοκρατίας ξανά στο ψηφιακό προσκήνιο. Σε έναν ψηφιοποιημένο υπερκυβενοχώρο όλοι μαθαίνουν και όλοι σχολιάζουν .Αυτό από μόνο του είναι πρόοδος και Δημοκρατία. Τι συμβαίνει όμως όταν γεγονότα που θα μπορούσαν να ξεσηκώσουν θύελλα αντιδράσεων εν μία νυκτί εξαφανίζονται από την ψηφιακή χάρτα; Μήπως όπως έχει μπει ένα φίλτρο στα βίντεο που ανεβαίνουν πρέπει η κεντρική διοίκηση του twitter να βρει τον τρόπο να μπει ένα φίλτρο και στα βίντεο που κατεβαίνουν και στις συνθήκες που συμβαίνει αυτό;

Αυτή η συγκάλυψη από μόνη της αποτελεί κατάφορη παραβίαση του ατομικού δικαιώματος στην ελεύθερη ενημέρωση του παγκόσμιου πληθυσμού . Μπορεί το βίντεο να έμεινε ενεργό για λιγότερο από εικοσιτέσσερις ώρες ήταν όμως και αυτές αρκετές να οργιστούν άνθρωποι με το τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στο Μπγκλαντές. Δυστυχώς καμία απάντηση δεν ήρθε ούτε από μη κυβερνητικούς οργανισμούς που ασχολούνται με την Ανατολή ούτε από τα Ηνωμένα Έθνη .Θα περίμενε κανείς ότι τα Ηνωμένα Έθνη θα στηλίτευαν το γεγονός αυτό επιβάλλοντας κυρώσεις στο Μπαγκλαντές αλλά καθώς ακολουθούν φιλομουσουλμανική πολιτική ειδικά την τελευταία πενταετία επέλεξαν να κωφεύσουν .

Θέλω όμως να σκεφτούμε λίγο παραπάνω μήπως η διεθνής κοινότητα και η μη κυβερνητικοί οργανισμό που παλεύουν για τα ανθρώπινα δικαιώματα ειδικά σε αναπτυσσόμενες χώρες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε άλλα κομμάτια της ανθρώπινης ύπαρξης σε σχέση με το δικαίωμα στη διαφορετική θρησκευτική πίστη .

Είναι αντιφατικό το πώς σήμερα στο Μπαγκαλντές η σεξουαλική ελευθερία χαίρει μεγαλύτερης ανεκτικότητας από τη θρησκευτική ελευθερία .Οι transegender hijra ήδη από το 2008 έχουν νομιμοποιηθεί ως τρίτο φύλο και αποκτούν ολοένα και περισσότερα δικαιώματα μέσα σε αυτήν τη συντηρητική κοινωνία την ώρα που ένας νεαρός σκοτώνεται με τον πιο βίαιο τρόπο ως μάρτυρας της πίστης του μπροστά στα μάτια κρατικών λειτουργών.

Δεν έχω την πρόθεση μέσω της αναφοράς αυτού του συμβάντος που δείχνει ότι σε ορισμένα μέρη της γης όπως το Μπαγκλαντές επικρατούν μέχρι και σήμερα μεσαιωνικές συνθήκες βασανιστηρίων με πλήρη καταστρατήγηση εννοιών όπως δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα, να κατηγορήσω μόνο το θρησκευτικό φανατισμό .

Γιατί ενώ συμβαίνει ένα τόσο χοντρό περιστατικό κανείς δεν αντιδρά; Είναι γνωστό τα κράτη εργαλοιοποιούν το θρησκευτικό αίσθημα των πολιτών ανά τον κόσμο θέλοντας μέσω της πίστης των ανθρώπων να εξυπηρετήσουν δικά τους οικονομικά συμφέροντα διεθνών σχέσεων . Επιπλέον ο μουσουλμανισμός σε αντίθεση με το χριστιανισμό και τον ινδουισμό είναι μία πολύ περισσότερο απολυταρχική θρησκεία με μηδενική ανοχή στη διαφορετικότητα . Δεν υπάρχει τίποτα πιο εύκολο να στοχοποιηθεί από το ασαφές και για τους Μουσουλμάνους στο Μπαγκλαντές είναι ηθελημένα ασαφές το τι αποτελεί προσβολή κατά του Μωάμεθ ώστε να μπορούν με το πρόσχημα αυτό της προσβολής να στρέφονται εναντίον όλων των πολιτικών τους εχθρών και εν προκειμένω των Ινδουιστών .

Ο νεαρός που σκοτώθηκε και μίλησε για το Ντάρμα(σκοπός στη ζωή) του που του προσέλαβαν θέλω να πιστεύω ότι μέσω του άδικου θανάτου του το εκπλήρωσε καθώς δεν άφησε αυτήν την κτηνωδία που συμβαίνει με τις θρησκευτικές μειονότητες στο Μπαγκλαντές να μείνει συγκεκαλλυμένη .

Έχει αρχίσει να γίνεται εξαιρετικά ανησυχητική η βίαιη κυριαρχία του μουσουλμανισμού στις χώρες της Ασίας σε σημείο που θυμίζει πλέον απροκάλυπτα θρησκευτικό πόλεμο τόσο που για όσους από εμάς δε θέλουν να το ονομάσουν ντάρμα αλλά σκοπό ζωής είναι ο αγώνας για το σεβασμό των ελευθεριών των ανθρώπων (πολιτικών,θρησκευτικών ,σεξουαλικών)ανεξάρτητα από την πολιτική της χώρας τους και το πρώτο βήμα σε αυτό είναι να ανοίξουμε τα μάτια μας σε αυτά που συμβαίνουν πέρα από τα όρια του δικού μας μικρόκοσμου και στη συνέχεια να πολεμήσουμε για τη δημοκρατία της ενημέρωσης.

Δήμητρα Στάικου

Σχόλια

Διαβάστε ακόμα

Scroll to Top