20/01/2022

Οι «Απαράδεκτοι», (ξανα)βλέποντας μια σειρά που, τότε, θεωρούσαμε πολύ προχώ…

Οι «Απαράδεκτοι»

Με έναν πολύ περίεργο προσωπικό συνειρμό έβαλα στο youtube να παίζει τους Απαράδεκτους. Οι «Απαράδεκτοι» ήταν μια σειρά που παίχτηκε στο Mega Channel  από τον Σεπτέμβριο του 1991 μέχρι τον Γενάρη του 1993, την έγραφε η Δήμητρα Παπαδοπούλου και μαζί της συμπρωταγωνιστούσαν ο Βλάσσης Μπονάτσος, ο Σπύρος Παπαδόπουλος και ο Γιάννης Μπέζος.

Η σειρά έγινε μεγάλη επιτυχία γιατί…  Γιατί, όπως τη βλέπω σήμερα, ήταν πολύ απλή, με μέτριες ερμηνείες, υποτυπώδη σκηνοθεσία αλλά είχε εκείνο το κάτι που θέλει ο τηλεθεατής σε μια εποχή που όλα άλλαζαν.
Η αναπαραγωγή όλων των στερεοτύπων που σήμερα μας τρομάζουν, όπως η πατριαρχία, η υποτίμηση της γυναίκας, ο διακοσμητικός ρόλος του gay φίλου  – εδώ ο ρόλος απογειώθηκε από την ξεχωριστή ποιότητα της ερμηνείας του Γιάννη Μπέζου – ήταν σε κάθε επεισόδιο.

Η διαφορά είναι ότι όλα αυτά η Δήμητρα Παπαδοπούλου κατάφερνε να τα διακωμωδεί  και να τα κάνει σκετς με μια παρέα που ήταν τόσο δεμένη που όλα έμοιαζαν αβίαστα.

Έβλεπα λοιπόν σήμερα που είμαι 52 ετών κάποια επεισόδια, έτσι όπως τα διάλεγε το youtube, και συνειδητοποίησα ότι σήμερα αφενός δεν θα γράφονταν τα αστεία gangs που έστηνε η Δήμητρα Παπαδοπούλου, ο Γιάννης Μπέζος δεν θα μπορούσε να παίξει τον ρόλο που ενσάρκωσε, με τόση επιτυχία, ο Βλάσης Μπονάτσος πέθανε νέος και ο Σπύρος Παπαδόπουλος θα ήταν ένας άλλος τηλεοπτικά αν δεν είχε περάσει από εκείνο το διαμέρισμα στο Λυκαβηττό.

Οι Απαράδεκτοι γεννήθηκαν μια εποχή που η ευμάρεια άρχιζε να καλλιεργείται στην ελληνική κοινωνία. Η αριστεροσύνη  που τόσο καταπίεζε τον Σπύρο Παπαδόπουλο στη σειρά παραμένει ένα ζητούμενο για πολύ κόσμο. Ο ρόλος του Βλάσση Μπονάτσου, του παιδιού που αρνείται να μεγαλώσει, που είναι ένα πάρτι άνιμαλ είναι αυτό που όλοι ήθελαν (και) στα 90’ς: γυναίκες, λεφτά, διασκέδαση και fun!

H ατάκα «όταν μιλάνε οι άντρες» που ο Σπύρος συχνά πυκνά έλεγε στην σεναριακώς υποδεέστερη κοινωνικά και πνευματικά σύζυγό του Δήμητρα, μόνο χαριτωμένα αντιμετωπίζονταν. Γενικά οι σεξιστικές και πατριαρχικές ατάκες έδιναν κι έπαιρναν.

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου θελημένα ή άθελα της χτυπούσε ένα καμπανάκι για την κατάσταση που βρισκόταν η ελληνική κοινωνία αλλά μέσα από το χαβαλέ που επικρατούσε στη σειρά αλλά και στην ελληνική κοινωνία κανείς δεν έδωσε τη σημασία που έπρεπε.

Τότε λοιπόν τα βλέπαμε όλα αυτά και γελάγαμε. Σήμερα σχεδόν 30 χρόνια μετά χαμογελούσα, αναπολούσα την εποχή, όσο έβλεπα τα επεισόδια back to back.

Πέρασε η κόρη μου, 15 ετών, και την παρακάλεσα να κάτσει να δούμε λίγο μαζί.

Άντεξε ένα επεισόδιο, μετά από επισταμένο παρακάλι, και είπε: Γιατί το βλέπουμε τώρα αυτό… μια ανοησία είναι, ακούς τι λένε…
Και ένα χάσμα γενεών άνοιξε να με καταπιεί.

Η κόρη έφυγε από το σαλόνι, εγώ κάθισα στον υπολογιστή να γράψω αυτές τις γραμμές, ο Πέτρος Φιλιππίδης εμφανίστηκε στο φοβερό (για εμάς, τους 50αρηδες) επεισόδιο με τα γενέθλια του Γιάννη και είπε τις επίσης φοβερές μπάτσικες ατάκες περί κινδύνου του πολιτεύματος, πασπάτεψε τη Ρένια Λουϊζίδου στο πλαίσιο του σωματικού ελέγχου που απαιτούσε ο ρόλος και φυσικά οι σκέψεις για την δική του κατάληξη στις φυλακές δεν μπορούσε να μην μπουκάρει στο κεφάλι μου. Είδα και τον μπέμπη πιτσιρίκο Χριστόφορο Παπακαλιάτη, υπάλληλο στο video club που η Δήμητρα πήγε να νοικιάσει τσόντα για να φυτιλιάσει τη μουλιασμένη σεξουαλική της ζωή με τον Σπύρο.
Οι «Απαράδεκτοι», τότε, ήταν παραδεκτοί και κατέγραφαν μια Ελλάδα που νόσησε, αλλά τότε κανείς δεν μπορούσε να πιάσει τα συμπτώματα.

Γιάννης Καφάτος

(Συνολικές Επισκέψεις 535, 1 επισκέψεις σήμερα)

mm
About Γιάννης Καφάτος 1958 Articles
Γιάννης Καφάτος, Μπαμπάς, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, tattoer, T-shirt maker, dj, και ποιος ξέρει τι άλλο (ακόμη). Σπούδασε πολιτικές επιστήμες πήρε όμως πτυχίο από το ΡΟΔΟΝ και άλλα συναυλιακά "ιδρύματα". Ταξιδεύει λιγότερο από όσο θα ήθελε.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*