21/10/2020

Πριβέ διασκέδαση παλιά, επιστημονική φαντασία σήμερα

Πριβέ διασκέδαση παλιά

Κάνω μια γερή βουτιά στα 80’s. Σήμερα αναζητώ τη χαμένη αλυσίδα που έπαιζε ρόλο διαχωριστικού ανάμεσα στους θαμώνες των προχωρημένων κλαμπ. Το σημείο αναφοράς της πριβέ διασκέδασης δηλαδή…

Ήταν μέσα της δεκαετίας του 80 όταν ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με το φαινόμενο του χωρισμένου σε δυο ή τρείς ζώνες κλαμπ. Αυτό συνέβη  στις Κάννες αρχικά, στο Μοντρέ αργότερα, στη Νέα Υόρκη πιο μετά, αλλά και στο Παρίσι και στο Λονδίνο κατά κόρον.

Διασκέδαση με άλλα επίπεδα παροχών και πολυτέλειας. Αλλού βρισκόταν ο λεγόμενος απλός κόσμος και σε άλλο σημείο κάθονταν οι όποιες διασημότητες σε συνδυασμό με εκπροσώπους από τον κύκλο των γνωστών του ιδιοκτήτη οι οποίοι νόμιζαν ότι είναι κάποιοι.

Ήταν οι πρώτες επαφές μου με την έννοια πριβέ διασκέδαση άσχετα με το γεγονός ότι πολλές φορές και σε πολλές περιπτώσεις τίποτα δεν ήταν αυτό που μπορούσε να κάνει την διαφορά από τον ένα χώρο στον άλλο.

Το θεαματικό της υπόθεσης ήταν ότι πολλές φορές υπήρχε ένας ή περισσότεροι διαφορετικοί τύποι που έπαιζαν το ρόλο της «πόρτας» μέσα στο ίδιο το μαγαζί. Με λίγα λόγια έπρεπε να περάσεις επιτυχώς το πρώτο εμπόδιο της εισόδου να πείσεις ότι έχεις πρόσωπο ή την άκρη για να εισβάλεις στα ενδότερα αλλά για να βρεθείς στον πριβέ χώρο και να είσαι talk of the party ή θέμα συζήτησης στο κλαμπ και στην παρέα σου έπρεπε όντως να είσαι κάτι ή να πείθεις ότι μετράς…

Η εμφάνιση της αλυσίδας διαχωριστικού στην Αθήνα και στη συνέχεια στη Θεσσαλονίκη, γιατί αλλού να εξηγούμαστε δεν υπήρξε ανάλογο θέμα, έγινε εκεί προς στο τέλος της δεκαετίας του 80 και επεκτάθηκε ιδιαίτερα ως «κοινωνικό θέμα» μέσα στη δεκαετία του 90 για να αρχίσει σταδιακά να φεύγει από το χάρτη της νύχτας λίγο μετά τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Αναφέρομαι ασφαλώς σε κανονικά είδη πριβέ διασκέδασης με σαφείς διαχωρισμούς και όχι σε δήθεν στησίματα κάποιου μετρ που την είχε δει απόλυτος σταρ στο μαγαζί της συνοικίας του…

Θυμάμαι τον συχωρεμένο τον Σταύρο Αλατά που ήταν από τους πρώτους που άρχισαν να γράφουν ιστορία μέσα από ειδικές βραδιές και με απίθανες διοργανώσεις και προσκλήσεις στη διάρκεια των οποίων κάποια πρόσωπα των media της εποχής κάποιοι ηθοποιοί αλλά και ορισμένοι δημοφιλείς εκπρόσωποι της σόου μπιζ ξεχώριζαν από το πλήθος που διασκέδαζε ευρισκόμενοι σε «περιορισμένο χώρο» αποτελώντας παράλληλα θέαμα για όλους.

Ο Νίκος Γουλιάς από πλευράς Θεσσαλονίκης ήταν ένας από τους ανθρώπους που έδωσε άλλη διάσταση στο φαινόμενο της λεγόμενης πριβέ διασκέδασης με προχωρημένες προσκλήσεις και ειδικές μετακλήσεις προσώπων τις οποίες έκανε σε κλαμπ της Θεσσαλονίκης. Στη Θεσσαλονίκη εκεί σε κάποια από τα προχωρημένα μαγαζιά του Λάκη Ραπτάκη θυμάμαι ακόμη τις ειδικές ζώνες διαχωρισμού του  φιλοθεάμονος κοινού.  Σημεία που ήταν υπερυψωμένα μέσα στα κλαμπ και σε χώρους νυχτερινής λατρείας και τα οποία αποτελούσαν το απόλυτο φετίχ των φίλων του κλαμπινγκ της νύχτας του ξενυχτιού και του ξεσαλώματος.

Αλυσίδες, ειδικά σκοινιά, φουσκωτοί, ωραίες κυρίες, wannabe μοντέλα και όλοι μαζί έπαιζαν το ρόλο του διαχωριστικού ανάμεσα στην «ανώνυμη» και στην «επώνυμη» διασκέδαση.

Η αίσθηση του να βλέπεις τους «κάποιους» celebrities ή τους εκπρόσωπους κάποιων media ή τέλος πάντων τους σταρ της εποχής να είναι αλλού «μαντρωμένοι» και δακτυλοδειχτούμενοι ήταν το μεγάλο δέλεαρ.  Όλοι το ήθελαν όλοι το έβλεπαν όλοι προσπαθούσαν να το ζήσουν είτε από μέσα είτε απέξω ως παρατηρητές.

Σταδιακά βέβαια η κρίση η έλλειψη διασκεδαστικού κοινού η ανυπαρξία εγχώριων celebrities η κυριαρχία των fake γκλαμουράτων προσωπικοτήτων και το γενικότερο κλάμα του νυχτερινού πρωταθλήματος οδήγησε στην πλήρη κατάργηση των διαχωριστικών και των συνόρων εντός των κλαμπ και των ναών διασκέδασης.

Σήμερα που όλοι παρακαλούν να δουν κόσμο στο χώρο τους, σήμερα που οι ιδιοκτήτες κάνουν χορηγίες, δηλαδή φέρνουν αμέτρητους φιλοξενούμενους για να δείξουν ότι γεμίζει το μαγαζί τους, και στις  μέρες μας που ο έλληνας δεν έχει να φάει και αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων με πολιτικούς με γείτονες με την οικογένεια του με την εργασία του ακόμη και με τον ίδιο του τον εαυτό είναι προφανές ότι στοιχεία όπως αλυσίδα διασκέδαση και πριβέ χώρος σε ένα κλαμπ μοιάζουν με σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Αν το έζησες τότε είσαι τυχερός γιατί είδες κάτι αλλιώτικο. Αν όχι απλά κάτσε και φαντάσου το ή ρίξε μια ματιά σε κανένα συλλεκτικό βίντεο στο you tube ώστε να πάρεις μια γεύση από πραγματική πριβέ διασκέδαση.

Βασίλης Λούκας

 

(Συνολικές Επισκέψεις 314, 1 επισκέψεις σήμερα)
BNQT – MIND OF A MAN, το τραγούδι της Δευτέρας (Video)
Η βασιλεία μιας γοητευτικής ξεγνοιασιάς - Διδακτικές Ιστορίες #20

mm
About Βασίλης Λούκας 137 Articles
Πτυχίο Νομικής, Αγγλικά, Γαλλικά, συντάκτης – αρχισυντάκτης (ΕΝΑ, Τηλέραμα, Exclusive, Επίκαιρα κ.α.), διευθυντής προγράμματος – υπεύθυνος ξένου ρεπερτορίου – παραγωγός – παρουσιαστής ραδιοφωνικών εκπομπών (Sky, Flash, ΕΡΑ,Seven X), d.j, celebrities p.r, ανταποκριτής περιοδικών (Music & Media, Billboard), παρουσίαση – παραγωγή – σκηνοθετική επιμέλεια τηλεοπτικών εκπομπών (Starclub, ΕΡΤ, Αντ1, Κανάλι 5, Seven), συγγραφέας (Eightila, H Χρυσή Πλατίνα)
Contact: Website

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*