28/03/2024

Το Ελίτ Φεστιβάλ της Κατερίνας Ευαγγελάτου  

Γράφει η Γιώτα Δημητριάδη

Το Ελίτ

Τη Τρίτη 31 Ιανουαρίου το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου έστειλε μέσω του γραφείου Τύπου ενημέρωση που αφορούσε μια σημαντική πρωτοβουλία.   

Για πρώτη φορά το Φεστιβάλ δίνει την ευκαιρία σε Έλληνες και Ελληνίδες δημιουργούς του Χορού και του Θεάτρου να παρουσιάσουν τα έργα τους στο πλαίσιο μιας πλατφόρμας για εκπροσώπους διεθνών Φεστιβάλ, curators, καλλιτεχνικούς διευθυντές και υπεύθυνους προγραμματισμού πολιτιστικών φορέων του εξωτερικού. Στο δελτίο τονίζεται ότι αυτή η εξωστρέφεια αποτελεί μια από τις βασικές επιδιώξεις του Φεστιβάλ.  

Μέχρι εδώ, όλα πολύ καλά. Μια εξαιρετική πρωτοβουλία, αρκεί βέβαια, να απευθύνεται πραγματικά σε όλους τους καλλιτέχνες και όχι να προωθεί συγκεκριμένα πρόσωπα. Μένει να το δούμε. Όπως και να έχει και μόνο η κίνηση είναι σημαντική.   

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου αποφάσισε όμως να ενημερώσει προσωπικά σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Φεστιβάλ μόνο κάποιους «αγαπημένους» της δημοσιογράφους. Πραγματικά γεννά απορίες πώς ένας κρατικός θεσμός μπορεί να ξεχωρίζει τους πολιτιστικούς συντάκτες. Και αν το κάνει με ποια κριτήρια επιλέγει τους «εκλεκτούς» του.   

Μήπως είναι τουλάχιστον προκλητικό να προσκαλείς και να προσφέρεις μπουφέ και δώρα σε δημοσιογράφους, ως επί το πλείστον,  εντύπων και sites που έτσι και αλλιώς το Φεστιβάλ πληρώνει μεγάλα ποσά σε διαφήμιση για να προβληθεί;  

Με ποιο σκεπτικό το Φεστιβάλ στερεί το δικαίωμα στην πληροφορία από συντάκτες που επιβιώνουν  από το επάγγελμά τους;  

Δεν είναι η πρώτη φορά, που γίνεται αυτό. Είχε ξανασυμβεί επί καλλιτεχνικής θητείας του Στάθη Λιβαθινού, όταν πάλι, λίγοι και εκλεκτοί προσκλήθηκαν σε πριβέ γεύμα σε μεζεδοπωλείο των Εξαρχείων.  

Κατά τη γνώμη μου, ένας δημόσιος φορέας όπως είναι το Εθνικό Θέατρο ή το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου δεν δικαιούται να διαχωρίζει τους δημοσιογράφους και τους κριτικούς θεάτρου.   

Αφού όμως τελικά αποφασίζει να το κάνει, καλό είναι να μας απαντήσει με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή. Εξαρτάται από το πόσο εμπορικό είναι το μέσο που εκπροσωπεί κανείς; Από το πόσο «φιλικός» προς το Φεστιβάλ είναι ο συντάκτης του;
Γιατί από τη συγκεκριμένη φιέστα απουσίαζαν σημαντικοί συνάδελφοι. Θα είχε ενδιαφέρον λοιπόν να μάθουμε το σκεπτικό του Φεστιβάλ.   

Γιώτα Δημητριάδη


Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*