24/10/2021

Γιώργος Νικολόπουλος: Το Τατού είναι ο χάρτης του καθενός


Διανύουμε το όγδοο  χρόνο της έκρηξης των τατού στην Ελλάδα.
Ευτυχώς αυτή η σπουδαία τέχνη απενοχοποιήθηκε και έγινε εύκολα προσβάσιμη στον καθένα.
Μέχρι σήμερα συνήθως διαβάζουμε συνεντεύξεις καλλιτεχνών, που με το μεράκι, την τρέλα και τις δεξιότητες τους στολίζουν ανθρώπινα κορμιά.

Σκέφτηκα ότι  έχει ενδιαφέρον να γνωρίσουμε έναν άνθρωπο που δεν είναι καλλιτέχνης, δεν είναι tattoo artist. Παίζει όμως έναν πολύ σημαντικό ρόλο σε πολλά από τα τατού που βλέπετε γύρω σας.
Ο Γιώργος Νικολόπουλος, George Stixis για τους φίλους και τους γνωστούς, έχει μια από τις σημαντικότερες επιχειρήσεις προμήθειας ειδών τατουάζ στην Αθήνα (και στην Κύπρο).
Πρώην μεγαλοστέλεχος πολυεθνικής εταιρείας, τρελαμένος με τα τατουάζ, διάλεξε τον δικό του δρόμο, και σήμερα είναι ένας πολύτιμος συνεργάτης πολλών φτασμένων καλλιτεχνών αλλά και αρωγός –  με την εμπειρία και τις συμβουλές του – νέων τατουατζήδων. Πάνω απ’ όλα όμως είναι ένας χαμογελαστός, ευγενής και χαρούμενος άνθρωπος.

Γιώργο, πότε άρχισε η «περιπέτειά» σου με τα τατού;

ΓΝ Μέχρι το 2012 ήμουν στέλεχος της πολυεθνικής Procter and Gamble (P&G).

Αποφάσισα ότι θέλω μια στροφή στην καριέρα μου, ήθελα να κάνω κάτι δικό μου κι έτσι στράφηκα στο τατουάζ.
 Ξεκίνησα την επιχείρηση με προμήθειες για τα τατού κυρίως από την αγάπη μου για το είδος. Και αφού δεν είχα καλλιτεχνική φλέβα, είπα ότι θα γίνω αρωγός, βοηθός και συνεργάτης των καλλιτεχνών του τατουάζ. Το πρώτο μαγαζί το άνοιξα στην Άνω Γλυφαδα.
Σήμερα βρισκόμαστε στο Ελληνικό και από το 2014 έχουμε και ένα κατάστημα και στην Κύπρο.

Έσυ, πότε απέκτησες το πρώτο σου τατού;

ΓΝ Βελόνα απάνω μου έβαλα το 1999, χτύπησα ένα γιαπωνέζικο ιδεόγραμμα στην ωμοπλάτη. Τώρα δεν μπορώ να μετρήσω πόσα είναι τα τατού που έχω. Θα πω ότι είναι πολλά!

Πώς έγινε το «μπουμ» των τατού στην Ελλάδα;

ΓΝ Η έξαρση των τατού έγινε το 2008. Νομίζω ότι το “μπουμ” οφείλεται στους επιχειρηματίες του χώρου αλλά και στη μόδα που προκλήθηκε από τους ανθρώπους – σύμβολα για το κοινό.
Επαγγελματίες της showbiz αλλά και κυρίως του αθλητισμού έδειξαν τα τατού τους σε εμφανή σημεία. Τότε σταμάτησε το τατού να είναι taboo, απενοχοποιήθηκε. “Αφού μπορεί αυτός, μπορώ κι εγώ” σκέφτηκαν και οι υπόλοιποι

Γιώργο  το τατού ειναι τέχνη, μοδα ή μανία;

ΓΝ Κοίτα υπάρχουν μανιώδεις συλλέκτες της τέχνης!  Αλλά στην Ελλάδα είναι μόδα. Σε χώρες με παιδεία τέχνης (γενικά όχι μόνο για το τατού) δεν αποτελεί μόδα.

Το τατού για κάθε άνθρωπο σημαίνει και κάτι διαφορετικό.

Οι άνθρωποι που εμπλεκόμαστε στο χώρο, είτε artists, είτε έμποροι μας ενδιαφέρει το “μελάνι πάνω μας” παρά το σύμβολο αυτό καθ' αυτό.

Δυστυχώς παρατηρείται το φαινόμενο, στους νέους κυρίως, του “θέλω να γεμίσω γρήγορα” που το κάνουν για να μοιάσουν σε κάποιους και έτσι χάνουν τη χαρά της τέχνης  και της δημιουργίας. Άσε που έτσι μεγαλώνουν οι πιθανότητες για το regret.

To τατού δεν είναι για όλους. Δεν είναι απαραίτητο να το έχουν όλοι. Αν δεν έχεις λόγο να έχεις τατού, δεν χρειάζεται να χτυπήσεις.

Είναι κάτι εντελώς προσωπικό! Όπως λέω στα πιτσιρίκια μου: να είσαι κύριος του εαυτού σου! Αυτό ισχύει παντού! Και στα τατού. Έχεις λόγο κάντο, δεν έχεις, δεν πειράζει!
Αν κάποιος πάει στο studio και ρωτήσει “αν το μετανοιώσω” … προφανώς δεν ξεκινάει καλά, και μάλλον δεν έχει τον κατά δικό του λόγο να χτυπήσει τατού!

Με ποιους συνεργάζεσαι;

ΓΝ Συνεργαζόμαστε με όλα τα studio της Αθήνας, και έχουμε κάνει και άνοιγμα στα Βαλκάνια.
Αυτό που προσπάθησα είναι να βάλω τη λογική της πολυεθνικής: σωστό marketing, promotion, merchandising. Χτίσαμε μια σχέση Win-Win: να κερδίζει ο πελάτης, να κερδίζουμε κι εμείς ταυτόχρονα.

Φέραμε μια ειλικρίνεια στην αγορά. Αφού όλα ελέγχονται. Πράγμα που σημαίνει ότι οι παλιότερες τάσεις αισχροκέρδειας τείνουν να εξαφανιστούν. Η σχέση ειλικρίνειας πελάτη – επιχείρησης τελικά αποβαίνει επωφελής και για τις δύο πλευρές!

Η Stixis είναι η μοναδική εταιρεία που εκτός από τα τατού εμπλεκόμαστε στο κοινωνικό γίγνεσθαι της χώρας. Συμμετέχουμε με χορηγίες σε αθλητικούς συλλόγους και σε μεμονωμένους αθλητές. Είμαστε κοντά σε κοινωνικούς φορείς (σχολεία – συλλόγους) με σεμινάρια και ό,τι άλλο μπορούμε να προσφέρουμε.

Όμως η Stixis  επιχορηγεί και τους διεθνείς artists: Juan Pe (Mαδρίτη), Josef Tovok (Γερμανία), Ivo Stankov (Κύπρο), Fede Gas (Ελβετία) και Liv2 (Ελβετία).

Πώς αντιμετώπισε η ελληνική γραφειοκρατία μια επιχείρηση tattoo supplies;

ΓΝ Μιλάμε για τεράστιες δυσκολίες! Δεν υπάρχει ούτε η παιδεία, ούτε η κουλτούρα. Να φανταστείς ότι είμαστε οι πρώτοι που καταφέραμε να ανοιχτεί κωδικός «Υπηρεσίες και Προϊόντα Δερματοστιξίας».
Το πιο δύσκολο ήταν να εισάγεις προϊόντα που θέλουν βεβαιώσεις και έγγραφα, και οι υπηρεσίες με τους φορείς  που θα έπρεπε να τα εκδώσουν αλλά και να τα εξετάσουν δεν είχαν ιδέα περί τίνος πρόκειται.

Για παράδειγμα τα μελάνια που φέρνουμε από την Αμερική που έχουν περάσει όλους τους εκεί ελέγχους και έχουν υποστεί διπλή αποστείρωση για να εισαχθούν στην Ελλάδα. Όμως τα μελάνια έμεναν στο τελωνείο, γιατί ο ΕΟΦ (εθνικός οργανισμός φαρμάκων) δεν έδινε έγκριση δηλώνοντας “αναρμόδιος” γιατί είναι φορέας ελέγχου φαρμάκων και καλλυντικών. Κι έτσι τα είδη δερματοστιξίας δεν ήταν εύκολο να μπουν σε κάποια άλλη κατηγορία, εκτός από αυτή στην οποία ανήκουν.
Σήμερα εισάγουμε από την Αμερική και την Ευρώπη, αλλά ακόμη υπάρχει ένα θέμα!

Οι Έλληνες βιομήχανοι! Προσπαθήσαμε να συνεργαστούμε, ζητήσαμε από βιομηχανίες πλαστικών να μας φτιάχνουν τα πλαστικά καπάκια που βάζει ο artist το μελάνι, ή από άλλους να μας συσκευάσουν βαζελίνη! Ε, τελικά αφού κανείς δεν ήθελε να βγάλει λεφτά, γιατί γι' αυτό μιλάμε, αναγκαστήκαμε και τα είδη αυτά παρά το γεγονός ότι μπορούσαμε να τα έχουμε από την εγχώρια αγορά να τα εισάγουμε από την Ασία!

Στην Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστοι κατασκευαστές μηχανών δερματοστιξίας. Εμείς εισάγουμε όλον τον εξοπλισμό που διαθέτουμε στους πελάτες μας.

Είστε μια χαρούμενη – αυτό βλέπω εγώ στο μαγαζί – ομάδα. Ποιοι είναι οι «συμπαίκτες» σου;

ΓΝ Η ομάδα της Stixis είμαστε, εκτός από εμένα, η Σταυρούλα, ο Αλέξανδρος, ο Κωνσταντίνος και ο Ανδρέας (Κύπρος).

stixixs-team-viewtag

Γιώργο, σε έχουν κρίνει μόνο βλέποντας ότι έχεις τατού;

ΓΝ Κοίτα, στην Ελλάδα οι άνθρωποι κρίνουν ανθρώπους μόνο επειδή έχουν τατού! Το αντίθετο δεν συμβαίνει ποτέ!!!

Ποιο είναι το τατού που δεν έχεις χτυπήσει ακόμη;

ΓΝ …το επόμενο μου!

Τα τατού Γιάννη, είναι ο χάρτης του καθενός που τα έχει απάνω του! Όσα τατουάζ υπάρχουν στον κόσμο ε, τόσοι λόγοι υπάρχουν πίσω από αυτά!

Τον Γιώργο και την παρέα της Stixis μπορείτε να τους βρείτε στην οδό Αγίας Παρασκευής 12, στο Ελληνικό, στο διαδίκτυο και στο facebook

Γιάννης Καφάτος

 

 

(Συνολικές Επισκέψεις 524, 1 επισκέψεις σήμερα)

mm
About Γιάννης Καφάτος 1933 Articles
Γιάννης Καφάτος, Μπαμπάς, δημοσιογράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, tattoer, T-shirt maker, dj, και ποιος ξέρει τι άλλο (ακόμη). Σπούδασε πολιτικές επιστήμες πήρε όμως πτυχίο από το ΡΟΔΟΝ και άλλα συναυλιακά "ιδρύματα". Ταξιδεύει λιγότερο από όσο θα ήθελε.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*