29/03/2024

Επιλέγοντας τη σχολή που θα φοιτήσω

Γράφει η Ασημίνα Καραμαλέγκου - Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Life Coach

Επιλέγοντας

Οι εξετάσεις τελείωσαν και μαζί τελείωσε και η αγωνία τόσο του υποψήφιου όσο και της οικογένειας του. Ό,τι έγινε, έγινε. Ας αξιοποιήσουμε τώρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα αποτελέσματα μαζί με τα δεδομένα που έχουμε. 

Η επιλογή της σχολής είναι μια καθοριστική απόφαση για τη ζωή του παιδιού. Δεν είναι όμως η πλέον καθοριστική και για αυτό το λόγο θα πρέπει να την αποφορτίσουμε από χαρακτηρισμούς του τύπου «κρίνεται το μέλλον σου» ή «καθορίζεται η δουλειά που θα κάνεις στη ζωή σου». Καταρχήν η ζωή ενός ατόμου δεν κρίνεται μόνο από το επάγγελμα που θα κάνει. Επιπλέον, η λέξη δουλειά είναι μια δυσάρεστη βαριά λέξη και καλό θα ήταν να αντικατασταθεί από τη λέξη εργασία. Επίσης, καμμιά απόφαση δεν είναι αμετάκλητη στη ζωή του ατόμου. Οπότε είναι ζωτικής σημασίας να μας επιτρέπονται λάθη ειδικά στην τρυφερή ηλικία των 18 χρόνων. Δε χρειάζεται ο έφηβος να φορτώνεται με την ευθύνη ότι μία του απόφαση θα του καθορίσει όλη του ζωή. Αλλαγές αφενός επιτρέπονται, αφετέρου επιβάλλονται όταν η αρχική απόφαση αποδειχτεί ότι δεν ήταν η καλύτερη. Τα πάντα είναι θέμα επιλογής και συνειδητοποίησης της ελευθερίας αυτής της επιλογής. Αφήνουμε τον νέο να επιλέξει μόνος του με τι θέλει να ασχοληθεί. Η ευθύνη θα πρέπει να είναι δική του ώστε να μπορέσει να την υποστηρίξει πλήρως. Αλλιώς κυνηγάμε το δικό μας όραμα και αλλιώς το όραμα της μάνας μας. Πώς μπορώ λοιπόν να επιλέξω τη σχολή που θα φοιτήσω;

            Αρχικά αποφασίζω τι μου αρέσει τόσο ώστε να ασχοληθώ με πάθος τα επόμενα τουλάχιστον τέσσερα χρόνια της ζωής μου σε επίπεδο εκπαίδευσης και ίσως για πολλά παραπάνω χρόνια σε επίπεδο εργασίας. Στη συνέχεια ελέγχω πώς μπορώ να το σπουδάσω αυτό το αντικείμενο σύμφωνα πάντα με τη βαθμολογία μου. Υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που δήλωσαν ως πρώτη τους επιλογή μια σχολή βάση της βαθμολογίας τους, αλλά τους άρεσε περισσότερο μια χαμηλότερη σε βάσεις σχολή. Οπότε δεν πειράζει «να κάψουμε» μια υψηλότερη σχολή επιλέγοντας πρώτη μια χαμηλότερη, αρκεί να πιστεύουμε ότι θα την ακολουθήσουμε με πάθος. Όπου μπαίνει πάθος, μπαίνει ψυχή και αυθεντικότητα και όπου μπαίνει ψυχή και αυθεντικότητα, μπαίνει επιτυχία.  Δεν επιλέγω να σπουδάσω πληροφορική επειδή μου αρέσει να ασχολούμαι με τους υπολογιστές. Αν δεν είμαι καλός στην πληροφορική ή τη βρίσκω στριφνή και βαρετή δεν θα μπορέσω να τελειώσω τη σχολή μου. Οπότε είναι προτιμότερο να την «κάψω» για μια χαμηλότερη σε βάσεις σχολή. Στην επιλογή της σχολής βοηθάει πολύ να μας οραματιστούμε σε μια θέση εργασίας και να ελέγξουμε το πρώτο συναίσθημα που νιώθουμε «βλέποντας» τον εαυτό μας να κάνει αυτήν την εργασία. Γεμίζει χαρά την ψυχή μου αυτός ο οραματισμός; Αν ναι είμαστε σε καλό δρόμο. αν όχι αναθεωρούμε επειγόντως. Επιπροσθέτως, είναι σημαντικό να μπούμε στο πρόγραμμα σπουδών της κάθε σχολής και να διαβάσουμε με προσοχή τα μαθήματα που θα διδαχτούμε τουλάχιστον τα 3 πρώτα εξάμηνα. Αυτό θα βοηθήσει πολύ σε μια πιο κατάλληλη για εμάς επιλογή.  Επίσης, είναι σημαντικό η επιλογή μας να συνάδει με την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς μας ώστε να μπορέσει να μας στηρίξει μέχρι το τέλος των σπουδών.

            Εσκεμμένα σε αυτό το άρθρο μιλάω από την πλευρά του υποψήφιου φοιτητή. Σκοπός μου είναι να τονίσω ότι η επιλογή της σχολής είναι μια διαδικασία που θα πρέπει να την περάσει ο κάθε νέος μόνος του. Εμείς ως γονείς θα στηρίξουμε αυτή την επιλογή και θα ελαφρύνουμε τον νέο διαβεβαιώνοντας τον ότι πάντα θα έχει την ευκαιρία αλλαγής πλεύσης. Είναι τεράστιο βάρος να νιώθουμε ότι η επιλογή είναι μονόδρομος. Έχουμε το δικαίωμα να κάνουμε λάθος επιλογή για τον απλούστατο λόγο ότι έχουμε το δικαίωμα να τη διορθώσουμε. Το ελληνικό σύστημα επιτρέπει με το 10% την εκ νέου υποβολή μηχανογραφικού το επόμενο έτος. Επίσης, μπορεί κάποιος να ξαναδώσει εξετάσεις αρκεί να κυνηγάει το δικό του όραμα. Τέλος, μπορεί να δώσει κατατακτήριες στη σχολή των ονείρων του μετά το πέρας των σπουδών του. Το να χαθεί ένα ακαδημαϊκό έτος σε αυτή την ηλικία δεν είναι πρόβλημα. Πρόβλημα είναι όταν χάνουμε έτος κατά τη σχολική ηλικία. Έχοντας περάσει από αυτή τη διαδικασία δύο φορές ως μητέρα υποψηφίων θέλω να τονίσω ότι το μηχανογραφικό είναι προσωπική ευθύνη του παιδιού και όχι του γονιού. Υποστηρίζουμε αλλά δεν καθοδηγούμε. Ως ειδικός ψάχνω μαζί με τον νέο το όραμά του και στη συνέχεια το εξετάζουμε πάλι μαζί λαμβάνοντας σοβαρά υπόψιν τις κλίσεις του.

Ασημίνα Καραμαλέγκου – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Life Coach

Fb: Ασημίνα Καραμαλέγκου


mm
About Ασημίνα Καραμαλέγκου 110 Articles
Ασημίνα Καραμαλέγκου, 22 χρόνια μάνα του Αλέξανδρου και 18 χρόνια μάνα της Θεανώς, σπούδασα ψυχολογία με μεταπτυχιακό στις ψυχαναλυτικές μελέτες στο Kent της Αγγλίας και συνέχισα με το ταξίδι στην αυτογνωσία ολοκληρώνοντας τα προγράμματα Life Coaching και Certificate in Coaching στο Καποδιστριακό. Μότο μου «όπου βάζεις ψυχή κι αυθεντικότητα, πετυχαίνεις». Εργάζομαι με την ίδια ψυχή και στο μαγαζί μας και ως σύμβουλος ψυχικής υγείας – life coach.
Contact: Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*