26/06/2022

Πώς μπορώ να αντιμετωπίσω το Gaslighting;

Γράφει η Ασημίνα Καραμαλέγκου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Life Coach

Πώς να αντιμετωπίσετε

Στο προηγούμενο άρθρο είδαμε τι είναι το gaslighting και πως μπορούμε να το αναγνωρίσουμε. Στο σημερινό άρθρο θα ασχοληθούμε με ποιο τρόπο μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε.

Όπως ήδη έχουμε πει gaslighting είναι η προσπάθεια χειραγώγησης ενός ατόμου από ένα οικείο του πρόσωπο με απώτερο σκοπό να αμφισβητηθεί η αντίληψή του, η λογική του, η συναισθηματική του κατάσταση και η ορθότητα της σκέψης του.
Για να μπορέσει κάποιος να το αντιμετωπίσει θα πρέπει να είναι σε θέση αφενός να το αναγνωρίσει ως συμπεριφορά και αφετέρου να αναγνωρίσει την επανάληψη αυτής της συμπεριφοράς ανά τακτά χρονικά διαστήματα από συγκεκριμένο άτομο του άμεσου περιβάλλοντος. Επιπρόσθετα θα πρέπει η σχέση να καθορίζεται από αυτή τη συμπεριφορά. Το gaslighting έχει έμφυλη διάσταση και  παρατηρείται συνήθως από άντρες προς γυναικες, λόγω του λανθασμένου στερεότυπου ότι οι γυναίκες είναι πιο αδύναμες και πιο συναισθηματικές από τους άντρες.

            Ας δούμε, λοιπόν, πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τέτοιες συμπεριφορές. Εξαιτίας της  αυτοαμφισβήτησης είναι αρκετά δύσκολο να αναγνωρίσει το άτομο ότι υφίσταται gaslighting.
Είναι σημαντικό, λοιπόν, να εκπαιδευτεί το άτομο να αναγνωρίζει αυτή τη συναισθηματική χειραγώγηση ώστε να καταφέρει να προφυλαχτεί και να διασφαλίσει την εγκυρότητα της σκέψης του γιατί στο τέλος η μόνη του αλήθεια θα είναι η αλήθεια του σημαντικού άλλου!
Μια πρώτη προσέγγιση θα ήταν να μην δέχεται κάποιος ως δεδομένη την κριτική του σημαντικού του άλλου.
Επίσης, θα ήταν αποτελεσματικό να κρατήσει μια ατζέντα καταγράφοντας γεγονότα και συναισθήματα ώστε να ανακαλέσει τη δική του αλήθεια με ηρεμία και χωρίς αντίλογο.
Όταν αντιλαμβάνεται αυτό το τοξικό μοτίβο συμπεριφοράς να αποχωρεί από τη συζήτηση δηλώνοντας θαρραλέα και ευγενικά ότι διαφωνεί με τα λεγόμενα και όχι με το άτομο.
Να αποζητά τη συναναστροφή με φίλους που εμπιστεύεται ώστε να υπάρχει ένας σύμμαχος που θα υποστηρίξει την πραγματική αλήθεια.
Να βρίσκεται ανάμεσα σε ανθρώπους που αγαπάει και τον αγαπούν  ώστε να αισθάνεται ασφαλής και ευγνώμων, που περιστοιχίζεται από αυτά τα άτομα.
Πολύ σημαντική είναι η αυτοφροντίδα.

Το άτομο όταν αναγνωρίσει ότι υφίσταται gaslighting καλό θα ήταν να ξεκινήσει την ενδυνάμωσή του με υγιεινή και σωστή διατροφή, καλό ύπνο, ξεκούραση αλλά και σωματική άσκηση. Όλοι οι άνθρωποι αξίζουν στιγμές χαλάρωσης, τρυφερότητας και ενσυναίσθησης και κανένας δεν είναι ανώτερος για να τα στερεί όλα αυτά.

Τέλος, ένας ειδικός θα μπορούσε να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση με την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης αλλά και της αυτοεκτίμησης. Βοηθάμε το άτομο να γίνει ο γονέας του εαυτού του, να βελτιώσει την αυτοεικόνα του και να αυτοαγαπηθεί.    

Ασημίνα Καραμαλέγκου, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Life Coach

Facebook – Aσημίνα Καραμαλέγκου

(Συνολικές Επισκέψεις 126, 1 επισκέψεις σήμερα)

mm
About Ασημίνα Καραμαλέγκου 69 Articles
Ασημίνα Καραμαλέγκου, 22 χρόνια μάνα του Αλέξανδρου και 18 χρόνια μάνα της Θεανώς, σπούδασα ψυχολογία με μεταπτυχιακό στις ψυχαναλυτικές μελέτες στο Kent της Αγγλίας και συνέχισα με το ταξίδι στην αυτογνωσία ολοκληρώνοντας τα προγράμματα Life Coaching και Certificate in Coaching στο Καποδιστριακό. Μότο μου «όπου βάζεις ψυχή κι αυθεντικότητα, πετυχαίνεις». Εργάζομαι με την ίδια ψυχή και στο μαγαζί μας και ως σύμβουλος ψυχικής υγείας – life coach.
Contact: Facebook

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*